Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

hur vet man om kfm tar skattepengarna..

Hur vet man om kfm tar skattepengarna? Har börjat löneutmätning nu från nästa lön sista maj. Kan man se om kfm tar dem?

Hur vet man om kfm tar skattepengarna? Har börjat löneutmätning nu från nästa lön sista maj. Kan man se om kfm tar dem?
Om du loggar in på ditt skattekonto den 4:e juni så står de om dina skattepengar gått till KFM om du ska få skatteåterbetalning i juni.

Tack. Men vad jobbigt att vänta tills dess.. ligger efter med en månadskort nämligen så vill kunna betala den hellre än mina skulder ju :(

Så här står det exakt på Skatteverkets sida:

Har du skulder kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss för att minska din skuld.
Det innebär att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket och därefter får du ett brev från oss där vi förklarar vilka skulder pengarna gått till. Det kan dröja några dagar mellan breven och anledningen är att pengarna måste bokföras hos oss innan vi kan skicka vårt brev till dig.
Beroende på vilken sorts skuld pengarna går till kallas det antingen att avräkna eller utmäta överskottet och därför kan brevet från oss heta antingen "Besked om avräkning" eller "Bevis om utmätning ". Har du flera olika skulder kan du få båda typerna av brev.
Självklart utmäter vi aldrig mer än du har i skuld och får du tillbaka mer i skatt än vad du har i skuld får du resterande belopp utbetalat av Skatteverket.

Du får också ett kontoutdrag från Skatteverket på det belopp som förts över till KFM

Senast ändrad:
Tack ska du ha :) bara att vänta o se ...

om löneutmätningen börjar nu i maj så kommer du inte få skattepengarna.

Tack ska du ha :) bara att vänta o se ...

det beror ju på hur mycket du har i skuld och hur mycket du får tillbaka

skulle de dra från din lön coh du är klar med det och det skulle bli att kfm drar av dina skattepengar kommer de betalas tillbaka

Hej.
Jag har fått mina utslag från kfm, och en del av dem har jag nu fått papper om skuld att betala.Måste jag göra något nu eller kommer det papper automatiskt fr kfm, där jag ska fylla i om inkomster och kostnader inför utmätning ? Jag kommer också få tillbaka på skatten, undrar om de kommer ta dessa trots jag ej påbörjat ngn utmätning ännu ?

om skulden har gått till utslag så kan dom ta skatten inte före det.behövs ingen utmätning startad.detta besked fick jag av kfm när jag släppte mina lån.men då var ja bara i första steget med delgivningar och ringde fråga vad som händer med skatten men jag fick då skatten men vid fastställd skuld tar dom den..men bästa är fråga kfm för säkert svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp