Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur var ditt ekonomiska år 2020?

Stor framgång skulle jag säga, från att ha funderat på vilken / vilka räkningar man ska hoppa en månad tills idag att ha kommit fram till vilken skuld man ska prioritera och dessutom ha ca 10.000kr kvar varje månad.
Fick löneförhöjning i juli, från 24.500 till 31.200kr i månadslön. Har haft många möjligheter till övertid också iom Corona vilket betalat sig väldigt bra.

Har kvittat mer skulder än ”planerat” från början vilket känns super skönt.
Har även upptäckt budgetfröken på instagram och blogg som gör skitsnygga budgetmallar, rekommenderas starkt för er som älskar att skriva ner allt med penna och papper :faceheart: Har börjat enligt hennes modell där för och se vad man lägger pengarna på och exakt hur mycket, har till och med börjat handla med kontanter för att se pengarna i verkligheten.
Allt går framåt och ser verkligen fram emot 2021 där jag kommer dubbla min förra årsinkomst och där alla förfrågningar på bisnode och UC kommer försvinna :folded:

Har även haft ”turen” att kunna hjälpa många här inne med en liten slant då och då, vilket värmer i mitt <3!
God fortsättning till er alla <3

Fick löneförhöjning i juli, från 24.500 till 31.200kr i månadslön. Har haft många möjligheter till övertid också iom Corona vilket betalat sig väldigt bra.

Wow vilket lönelyft! Bytt jobb eller tjänst? Själv fick jag drygt 900 mer i månaden och det tyckte jag var bra.

Har stått och stampat mest. Väntat besked på skusan under stora delar av året och har fått små fetsmällar av räkningar som inte fått ingå i denna. Har haft skador både på ena foten och ryggen så jag har varit mer borta än från jobb än tänkt. Jag tänker att 2021 ska bli mitt år kan ju bara bli bättre med förhoppningsvis bättre jobb och lön.

Mitt 2020 går till historien som mitt andra år med skuldsanering, äntligen påbörjas år nummer tre.

Planen har följts, både kronofogdens och min egna. Har lyckats spara undan ca 55000 i år och är sjukt nöjd över min förmåga att planera, budgetera och trolla med alla små kronor.

Min buffert börjar sakta men säkert växa och jag känner att nästa år kanske jag kan unna mig lite mer av allt jag avstått genom att leva under existensminimum.

Dock kommer jag aldrig mer låta sparandet ta baksätet, jag har satt ribban för resten av mitt liv och ironiskt nog har jag aldrig varit rikare än vad jag är nu under pågående skuldsanering. :faceheart:

Mitt 2020 går till historien som mitt andra år med skuldsanering, äntligen påbörjas år nummer tre.

Planen har följts, både kronofogdens och min egna. Har lyckats spara undan ca 55000 i år och är sjukt nöjd över min förmåga att planera, budgetera och trolla med alla små kronor.

Min buffert börjar sakta men säkert växa och jag känner att nästa år kanske jag kan unna mig lite mer av allt jag avstått genom att leva under existensminimum.

Dock kommer jag aldrig mer låta sparandet ta baksätet, jag har satt ribban för resten av mitt liv och ironiskt nog har jag aldrig varit rikare än vad jag är nu under pågående skuldsanering. :faceheart:

Sådan här läsning gör mig varm i hjärtat - så otroligt glädjande ! ❤️

Jag kan instämma i detta oxå. I mars 2021 påbörjar jag mitt 3:e år med skuldsanering och jag kan innerligt säga att jag har aldrig mått bättre både med mitt leverne och med mitt mående.

Känner fortfarande en ENORM tacksamhet och ödmjuksamhet inför att jag faktiskt fick denna enorma ekonomiska omstart. Utan den hade jag varit ”rökt” och tvingats leva med löneutmätning i MÅNGA år framöver och var mitt psykiska mående då hade varit, vågar ja inte ens tänka på...

De flesta i min närhet är medvetna om min situation och är otroligt stöttande. Det värmer och underlättar oxå !

Jag kan faktiskt säga att jag är lycklig i min skuldsanering !

Bästa och sämsta beroende på hur man ser det, sålde hemmet för 2,0 milj och köpte nytt för 2,8.
Lyckades dock lösa bort alla lån utom CSN och bostad samt fick 100.000 av min fina far till kontantinsats. Kreddy visar 0.1 så tror jag lyckades bra iår

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp