Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur undviker jag ny utmätning när ekonomin är pressad?

Sliter mina hårstrån för att klara mig undan fogden. Hade utmätning 2011-2017 och vill inte hamna där igen. Har blivit mästare på att pausa fakturor om vartannat för att inte halka efter. Blir av med ett lån nu i slutet på månaden vilket känns enormt skönt. Men finns en hel del kvar.
Jag är så ångestfylld över hur mitt liv är.
jobbar heltid och slite

sålt allt jag kan, helt kalt här hemma och äter så snålt jag kan.

nu finns ingen mat kvar, är hungrig konstant och har verkligen lagat upp alla möjliga små saker i frysen.
Men jag ska inte till fogden igen. Det bara är så.
Någon som kan relatera? Eller vill stötta med pepp och tips. Skriv här eller i pm.

Som att det inte är nog så har jag fått halsfluss med. Dels kostar vård besöket men tog på faktura. Har dock inte råd att hämta ut penicillinet. Kan inte svälja eller ligga ner. Fick första dosen där och två piller med hem. Hur löser jag detta . Ångesten är brutal

Förstår att du blivit väldigt duktig på att hålla ner kostnader och tvingsts kunna hålla dig flytande på små medel, men finns det någon möjlighet att jobba extra utöver heltidsjobbet? Hur mycket i månaden frigörs av att lånet försvinner i månadsskiftet?

Kanske du kan beställa receptet från Apotea eller så? De tar Klarna.

Lycka till!

Sliter mina hårstrån för att klara mig undan fogden. Hade utmätning 2011-2017 och vill inte hamna där igen. Har blivit mästare på att pausa fakturor om vartannat för att inte halka efter. Blir av med ett lån nu i slutet på månaden vilket känns enormt skönt. Men finns en hel del kvar.
Jag är så ångestfylld över hur mitt liv är.
jobbar heltid och slite

sålt allt jag kan, helt kalt här hemma och äter så snålt jag kan.

nu finns ingen mat kvar, är hungrig konstant och har verkligen lagat upp alla möjliga små saker i frysen.
Men jag ska inte till fogden igen. Det bara är så.
Någon som kan relatera? Eller vill stötta med pepp och tips. Skriv här eller i pm.
Är det verkligen värt att ha det så där bara för att undvika KFM? Läser att du är sjuk nu o inte har råd m medicinen o du har ingen mat. Du kan inte fortsätta leva så. Stor risk att du kraschar.
Nu framgår det inte hur stora dina skulder är o hur din inkomst o fasta utgifter ser ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp