Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur undviker jag en betalningsanmärkning ?

jag har aldrig bestridit en skuld.

inloggninsuppgifterna har du på inkassobrevet om du har det kvar.men annars är det ju bara ringa till dom och fråga om avb.

Jag tycker du ska be svea inkasso om en avbetalning
Dock är det nog så att dom endast går med på två gggr
Skulden är ju inte stor men den kan bli om du låter den gå vidare nu
Kommer inte du och Svea överens så går det till tingsrätten men dock har du nu bestridit så utfärdats ingen betalningsanmärkning i nuläget,dock kan det bli tredskodom om du inte ser till att hänga med i svängarna.
Svaret är alltså ingen betalningsanmärkning men jag tycker inte du ska vänta med att ta diskussionen med svea.
Kommer ni överens kommer det förmodligen att återskallas till en kostnad .

Tänk gärna på att i samband med att ni skickar in delgivningskvitton så kan ni i samma kuvert lägga en bestridan om ni anser att skulden är fel eller ni vill förhala

Tänk gärna på att i samband med att ni skickar in delgivningskvitton så kan ni i samma kuvert lägga en bestridan om ni anser att skulden är fel eller ni vill förhala

Går bra att bestrida direkt på delgivningskvittot. Går även bra att mejla.

Okej jag får prata med SVEAINKASSO först helt enkelt.
Vad innebär tredskodom ? Jag vill ju inte att de ska gå så långt som till tingsrätten med en sån lite skuld som 2000 kr. Om jag på något sätt kunde förhala det till lön den 25:e på något sätt så att jag slipper en betalningsanmärkning och tingsrätten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tredskodom

ditt ärende är bestridet och kfm kommer informera inkassobolaget om att du bestridit.och inkassobolaget kommer nu att kontrollera detta för att sedan bestämma om de skall gå vidare till tingsrätten.

så hör av dig till inkassot du kan maila dom också om du inte vill ringa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp