Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur tänka inför samlingslån

Hej har lite funderingar och så inför ett samlingslån nu när uc uppdateras kommer en wall of text men svara gärna på mina 2 frågor.

Denna deklaration visade 296k i inkomst samt 60k i underskott ska betala tillbaka va 7000kr.
Första frågan är ska jag behålla underskottet eller ta bort en del så jag får betala tillbaka mer pengar i november men försöka ändra tillbaka när jag väl fått ett lån på eller skulle ni behålla underskott på 60k finns risk för att inte få lån?

Mina lån ligger på ca 350k i nuläget pga spel (varit spelfri ca ett halvår) 280k är synligt och ligger på ett bn lån med dålig ränta, vill alltså samla alla lån när uc uppdateras då de flesta är på dålig ränta kommer ligga på 0 ff nu i maj och ha ett uc score på gissningsvis 1-5% men svårt att avgöra.

undrar därför lite hur jag ska tänka inför samlingslån bör jag söka först 250k sedan 100k någon månad senare eller 350k direkt, tänker då min inkomst är knappa 300k kanske 2 lån är bättre då jag kan få ett bra lån sedan ett sämre istället för ett stort på 350k med dålig ränta.

Bomba gärna med förslag är 24 år om det nu känns kul att veta, kommer uppdatera denna tråd sen allt eftersom när lånet tas osv.

Ligger denna i fel del får ni gärna flytta på den.

Mvh

Menar att jag ska söka lån när nya inkomsten visas givetvis, då jag året innan pluggade. Nu är det fast jobb 296k för att klargöra.

Sådär registrerade mig nu :)

Det bästa vore att få ett större lån på hela summan om du har ett bra UC-score vid tidpunkten.

Om ditt UC inte går ner så mycket hade jag tagit ett ”sämre” lån på 100 000 för att lösa de osynliga lånen, sänka månadskostnaden och amorterar så mycket som möjligt så tills att UCn blivit bättre och sen sökt för att samla de ca 300 000.

Det du bör göra nu är att jobba extra, dra ner på kostnader och amortera så mycket som möjligt! Det kommer ge dig ännu bättre förutsättningar att få ett bra samlingslån!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp