Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur stort samlingslån bör jag ta?

Jag har skulder som har gått över min inkomst under tre års tid. Jag har dock lyckats betala alla fakturor hela tiden genom att ta nya lån, maxa kreditkort och sälja mina prylar. Nu håller det inte längre då jag berättat allt för min sambo. Hon bad mig göra mig av med alla kreditkort och sluta ta nya lån. Så nu tar jag inga lån eller tar ut pengar från kreditkort för att kunna betala andra skulder. Det jag behöver göra är dock att ta ett större blancolån för att samla allt. Frågan är dock hur mkt? Mina skulder är:

Kreditkort: 45 156kr
Snabblån: 124 980kr
Klarna, Qliro, Svea: 80 766kr
CSN: 218 000kr
Bank Norwegian: 204 000kr

Tar jag ett lån på 210 000kr blir jag av med alla kreditkort, snabblån och klarna/Qliro/Svea. Då blir mina utgifter lite mindre än inkomst och jag kan t.o.m börja spara lite varje månad. Frågan är om jag ska gapa efter mer? Försöka få lån på 420 000kr och då bli av med Bank Norwegian också. Räntan där är skyhög och jag ska i nuläget betala det i 30 år. Jag tror dock inte att jag får lån på 420 000kr och min sambo vill nog inte vara medsökande på ett så högt belopp. Hon har preliminärt gått med på 210 000kr.

Hur ser ni på detta?

Vilken UC procent har du samt inkomst o förfrågningar?

Vilken UC procent har du samt inkomst o förfrågningar?
Jag har Score på 500 av 1000. Risk på 11%. 10UC senaste 12 månader. Lön på 24 000 före skatt.

Ska jag försöka låna 210k själv först och sen testa med en medsökande om jag får nej? Fast gör jag så, då har jag ju en extra UC tagen när jag ansöker med en medsökande, så kanske bättre ta med en medsökande direkt?

Senast ändrad:
Ansök helst inte över 350.000 de flesta har en tak där. Vissa går längre om man har medsökande, men skulle ändå inte rekommendera att gå över 350.000. Rekommenderar dig dock att inte söka för mer än 80% av årslön vid varje tillfälle. Är ni två så är det 80% av samlade lönen.

Du har dessutom mkt så kallade ful-lån, vissa kan neka om de får reda på att det är det du vill lösa. Helst vill du slippa lösenkrav och det borde vara lättare att få med en medsökande.

Vilka snabblån, kreditkort m.m. borde jag uppge vid ansökan? Läst någonstans att man bara bör uppge det som syns i UC? Hur ska man då förklara vad man lånar till? Det är ju Klarna, Qliro, Svea ekonomi, kreditkort och sms-lån jag vill bli av med. Har även CSN och ett blancolån på 205 000kr. CSN och blancolånet tänkte jag stå ut med. Skulle jag få ett lån på iaf 180 000kr skulle jag iaf ha 4000kr över varje månad att leva på efter nödvändiga utgifter som hyra, försäkring, bränsle till bil m.m.

Alternativet är Kronofogden men där vill jag inte bli kund.

Vilka snabblån, kreditkort m.m. borde jag uppge vid ansökan? Läst någonstans att man bara bör uppge det som syns i UC? Hur ska man då förklara vad man lånar till? Det är ju Klarna, Qliro, Svea ekonomi, kreditkort och sms-lån jag vill bli av med. Har även CSN och ett blancolån på 205 000kr. CSN och blancolånet tänkte jag stå ut med. Skulle jag få ett lån på iaf 180 000kr skulle jag iaf ha 4000kr över varje månad att leva på efter nödvändiga utgifter som hyra, försäkring, bränsle till bil m.m.

Alternativet är Kronofogden men där vill jag inte bli kund.
Jo endel banker är väl tveksamma till att låna ut till dem som har sms lån eller lån som inte syns på uc tex bank norwegian
Kolla på minuc.se eller kreddy appen (gratis) vad som finns på din uc :
Klarna finns inte på uc
Svea ekonomi är det en delbetalning via e-handel eller lån? Tänkte om det är lån syns det väl på UC
Qliro brukar visas som avbetalning på minuc (syns ej på kreddy)

Om du inte får lösenkrav behöver du inte uppge alla lån. Bankerna ser bara hur mycket lån/krediter du har/haft på minuc. Går att samla det som finns på uc och resten till (ange nå annat) till det som är utanför uc.

Söker du via låneförmedlare finns ingenstans där man ska uppge summan på dina lån. Se sedan på erbjudandena och välj bort de som har lösenkrav.

Kristoffer: har du gjort nån låneansökan än?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp