Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur stor är risken för utmätning via hembesök från kronofogden i mitt fall?

Hej,

Har skulder på drygt 300.000kr hos kronofogden.

Inkomst senaste två åren; i det närmaste nolltaxerad, -14k inkomst förra året, och 15k inkomst år 2019.

Inneboende hos min mamma.

I dagsläget endast "inkomst" via CSN, som dom inte utmäter.

Kan man ge något "ungefär" på hur stor risken är att dom skulle få för sig att göra utmätning via hembesök hos mig i min situation?
Samt, bör jag kunna utgå ifrån att dom kommer meddela mig innan, via post exempelvis?

Det där hur dem aviserar hembesök eller inte skulle jag med vilja ha lite mer info/statistik på. Extremt många opassande tillfällen som man vill undvika samt alla gånger man inte är hemma. Skulle dem ringa på kl 07 lördag morgon och jag ligger och sover så lär jag inte vakna och kunna öppna, man vill ju då inte bli väckt utav en kronofogde med polis tex.

Det där hur dem aviserar hembesök eller inte skulle jag med vilja ha lite mer info/statistik på. Extremt många opassande tillfällen som man vill undvika samt alla gånger man inte är hemma. Skulle dem ringa på kl 07 lördag morgon och jag ligger och sover så lär jag inte vakna och kunna öppna, man vill ju då inte bli väckt utav en kronofogde med polis tex.
Då får du bjuda in dom på frukost med ;)

Haha jo tjena det hade sett ut att vakna till i chock för att sedan kunna redogöra hela soppan för dem. Nä ush vilken mardröm! Hoppas verkligen man får nån framförhållning, dem kan ju ringa arbetsgivare och fråga när man slutar jobba för att sedan ringa mig nån timme innan åtminstone. Att dyka upp oanmäld får inte ens mina vänner göra hehe

Haha jo tjena det hade sett ut att vakna till i chock för att sedan kunna redogöra hela soppan för dem. Nä ush vilken mardröm! Hoppas verkligen man får nån framförhållning, dem kan ju ringa arbetsgivare och fråga när man slutar jobba för att sedan ringa mig nån timme innan åtminstone. Att dyka upp oanmäld får inte ens mina vänner göra hehe
Ja ett sånt besök vill man verkligen inte ha , men dom brukar väl säga till innan dom kommer som jag förstått det ?

Jag blev väckt av dom när dom dök upp här utan förvarning…
Det hade varit fruktansvärt! Dem borde åtminstone kunna stå utanför en stund så man kan klä på sig och få göra sina morgonsysslor lite kvickt. Aja ja lär inte vakna ändå så dem får ringa eller slå in dörren! Hur gick det till?hur kändes det för dig? Jag hade känt mig inträngd i ett sånt läge när man inte fått nån förvarning!

Lite chans. Det som avgör är om man bedömer det finnas något av värde i bostaden.

Det går inte svara på om det underrättas eller inte, man gör det man tycker blir bäst.

Ja fy tusan det kan inte vara kul ! Vad hade hänt om du inte öppnat ?

Har för mig att det står i handboken att en stängd dörr inte får förhindra förrättning. Så utifrån det borde en låssmed kommit och hjälpt till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp