Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ställer sig CSN till skuld/KFM?

@Fina jag pratade med CSN idag o idag betalar jag 1800 o med ny inkomst så får jag betala 1500.. känns nästan omöjligt under en löneutmätning .. men jag trampar väl på så gott jag kan

Vid löneutmätning är det inte tänkt att man ska ha råd med csn heller.

Jag betalar 2100 kr per månad på min CSN trots att jag fick sänkt det pga sjukskrivning. Jag har hittills betalt det men vid kommande löneutmätning så kommer jag att släppa det. Är omöjligt att klara den summan på förbehållsbeloppet.

Jag betalar 2100 kr per månad på min CSN trots att jag fick sänkt det pga sjukskrivning. Jag har hittills betalt det men vid kommande löneutmätning så kommer jag att släppa det. Är omöjligt att klara den summan på förbehållsbeloppet.

Jag betalade mycket mer tidigare, men när jag började nå NOLL, så fördelades resterande skuld ut på hela året och därför blir det sån här ”låg” månadskostnad... Vet dock inte varför CSN gör så.. :eek:

Jag betalade mycket mer tidigare, men när jag började nå NOLL, så fördelades resterande skuld ut på hela året och därför blir det sån här ”låg” månadskostnad... Vet dock inte varför CSN gör så.. :eek:
Skönt att bli av med den skulden.
Känns inte bra att släppa den men det blir omöjligt att klara 2100 kr per månad.

Man har ett årsbelopp, och det ska betalas under året helt enkelt. Är det 1000 kr kvar blir det väl 85 kr månaden eller så

Man har ett årsbelopp, och det ska betalas under året helt enkelt. Är det 1000 kr kvar blir det väl 85 kr månaden eller så

Ja, så är det självklart & jag var ju oerhört positiv när jag fick betalplanen för innevarande år med tanke på att jag dessvärre redan då såg vart det barkade hän... :( Känns iallafall skönt att jag inga skulder till staten kommer ha... :)

Skönt att bli av med den skulden.
Känns inte bra att släppa den men det blir omöjligt att klara 2100 kr per månad.

Hur mycket har Du kvar på Din CSN skuld?! Jag pluggade ju på universitet i USA i tre år, så jag hade väll ca 250tkr i skuld... men nu äntligen mindre än 3000kr kvar...

Hur mycket har Du kvar på Din CSN skuld?! Jag pluggade ju på universitet i USA i tre år, så jag hade väll ca 250tkr i skuld... men nu äntligen mindre än 3000kr kvar...
Jag har ca 145 000 kr kvar.
Läste fyra år mellan 1999-2006.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp