Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur snabbt går det till kronofogden?

Den här jäkla stressen över ekonomin önskar jag ingen. jag har verkligen ingen koll på vad som händer när man är sen med betalningar och får ont i magen bara jag tänker på det. Har nyligen gått tillbaka på heltid efter att ha varit sjukskriven pga utbrändhet. Depression och extrem ångest plus ekonomiska problem gör ju inte tillvaron till en dröm direkt. Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig med mina frågor.

Nu är jag sen med betalningar igen. Lånen jag är sen med är onea (28:e februari) Svea ekonomi(26:e februari) goodcash, cashbuddy och cash2you är jag också sen med men kommer kunna betala dessa inom ett par dagar. Snabbfinans, expresskredit och kundfinans har jag bara en betalning kvar på men det kan nog dröja två veckor tills dess, förfallodag är den 15:e mars.

Är det någon som vet hur snabba de är? Brukar det först bli inkassokrav eller direkt till kronofogden? Och om det går till kronofogden, vad händer då?

Hur gör ni andra? Jag har typ alla sms-lån som finns och jag vet inte hur jag ska komma ur denna röran.

Hej
Det blir inkasso först där man kan försöka få till avbetalningsplaner. Det finns många trådar om detta. Kolla gamla trådar så kommer du få koll.

Tack för svar!

Då ska jag kolla andra trådar så att jag får lite mer koll:)

Hur gör ni andra? Jag har typ alla sms-lån som finns och jag vet inte hur jag ska komma ur denna röran.

Det gör du inte så länge du inte har en skyhög inkomst eller kan samla dina lån och ha ett lån du kan sköta som är så pass stort.

Har man ställt till det väldigt för sig brukar det bästa vara att lösa så mycket man kan, släppa allt och få utmätning, försöka betala bort dom minsta och med högst ränta och sedan leva med det och inse faktum, och ta det hela därifrån man då är.

Cashbuddy och cash2you....hur många veckor sen e du me månsds betalningen där? Om det är nån månad bara så brukar dom bara skicka ut påminnelse o betalar du inom en månad ca så fortsätter de sen o dras som vanligt på månads betalningarna. Dom andra sms bolagen du har...har jag ingen aning om:/ de bästa e ju o betala av nåt sms lån så fort du får län så du slipper ett sms lån iaf. ..elr mailade ringa upp alla o försöka få till en avbetalnings plan på 2-3 gånger om de kanske skulle funka:/

Tack för era svar.

Det ordnade sig till slut. La alla kort på bordet och berättade för min mamma och lillebrors och de har hjälpt något otroligt. Nu har jag spärrat mig från att ta nya lån och det kommer bli tufft framöver och jag har fortfarande en del kvar men det viktigt nu är att inte dra på sig några nya.

Detta forumet har hjälpt mig så mycket och jag är så tacksam för alla svar och stöttning.

Tack för era svar.

Det ordnade sig till slut. La alla kort på bordet och berättade för min mamma och lillebrors och de har hjälpt något otroligt. Nu har jag spärrat mig från att ta nya lån och det kommer bli tufft framöver och jag har fortfarande en del kvar men det viktigt nu är att inte dra på sig några nya.

Detta forumet har hjälpt mig så mycket och jag är så tacksam för alla svar och stöttning.
Bra gjort! Det bästa är att ta tag i situationen innan det går för långt. Bra insikt att du måste stoppa lånekarusellen. Lycka till :)

Tack! Ja, jag kände att nu var det ohållbart. Tyvärr blir det lätt att man inte orkar ta tag i problemen när man är på botten. Tack vare världens finaste familj och ett antal terapimöten och detta låneforumet insåg jag att jag måste börja agera istället för att stoppa huvudet i sanden. Visserligen kom skammen av att berätta men nu kan jag iallafall andas igen.

Tack för era svar.

Så bra att allt ordnade sig för dig så du slipper känna stressen av dålig ekonomi och att du nu kan komma tillbaka fullt till jobbet igen utan att behöva jaga lån. Visst är detta forum fantastiskt och jag är jätteglad om jag kan hjälpa till på något sätt med den erfarenhet jag skaffat mig sedan jag blev medlem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp