Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur snabba är NaNo Invest Inkasso att skicka till KFM?

Hej,

Som min fråga lyder, hur snabba är NaNo på skicka ärendet vidare till Inkasso?

Jag hade förfallodag den 25/4 i på ett inkassokrav därifrån, dom vägrade skjuta fram datumet och säger hela tiden att dom "kan skicka det vidare".

Detta var den 2 av 3 delfakturor från Nanokredit, och Inkassokravet ska ju betalas till samma BG och OCR som det ursprungliga lånet.

Fick dessutom ett sms om att min nästa faktura förfaller den 1 maj, dvs faktura 3 av 3, och då var det beloppet ihopslaget med inkassokravet, eftersom det är samma BG och OCR.
Antar att det då inte skickats vidare ännu?

Hej,

Som min fråga lyder, hur snabba är NaNo på skicka ärendet vidare till Inkasso?

Jag hade förfallodag den 25/4 i på ett inkassokrav därifrån, dom vägrade skjuta fram datumet och säger hela tiden att dom "kan skicka det vidare".

Detta var den 2 av 3 delfakturor från Nanokredit, och Inkassokravet ska ju betalas till samma BG och OCR som det ursprungliga lånet.

Fick dessutom ett sms om att min nästa faktura förfaller den 1 maj, dvs faktura 3 av 3, och då var det beloppet ihopslaget med inkassokravet, eftersom det är samma BG och OCR.
Antar att det då inte skickats vidare ännu?

Dom kör eget inkasso. Dom har sagt upp hela min kredit nu. Slutade betala i december/januari.

Inte åkt till KF ännu, vet inte om dom kommer sälja hela skulden till ett riktigt inkasso bolag eller driva in den själv hos KF.

Dom kör eget inkasso. Dom har sagt upp hela min kredit nu. Slutade betala i december/januari.

Inte åkt till KF ännu, vet inte om dom kommer sälja hela skulden till ett riktigt inkasso bolag eller driva in den själv hos KF.
Jo det vet jag att dom gör! Min fråga var om det hamnar hos KFM direkt, typ inom någon vecka, eller om dom är sega på skicka iväg det. Så för din del verkar dom hålla på det lite?

Jo det vet jag att dom gör! Min fråga var om det hamnar hos KFM direkt, typ inom någon vecka, eller om dom är sega på skicka iväg det. Så för din del verkar dom hålla på det lite?

Om jag minns rätt så när dom sa upp krediten har jag 30 dagar att betala den. Nästa steg är ju nytt inkasso eller KFM.

Deras inkasso är sjukt bra. Jag betalar bara 600 spänn i månaden och så äckliga är inte räntorna heller.

Deras inkasso är sjukt bra. Jag betalar bara 600 spänn i månaden och så äckliga är inte räntorna heller.

Räntan är ju på max vad de den får vara :)

Så är ett jättedyrt lån idag.

Maxad kredit där, dom ska lite över 3K

Hej, de säger att när hela lånet är uppsagt kan det gå vidare. Att det är bra att försöka betala in något under tiden. Har ni fått avbetalning efter när det är förfallet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp