Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur skulle ni priorotera

Supertack, jag jämkar nu, får dock tillbaka ca 50k i April, lönerna kommer att ligga på 48-63k netto i ca 15månader till… i juli kan det bli ca 90-100k netto räknat med semesterpengar. men då är det semester med familjen som (såklart) inte vet om ett skit om situationen, och jag har en förmåga att blacka mig totalt under semestern och komma hem totalt barskrapad (ni vet ju hur lång tid det tar att komma ikapp) jag skulle vilja skita i semestern detta år men då hugger sambon av mig huvudet..
Om du har liknande inkomst kommande 15 månaderna, snitta då ca 55k i månaden då klarar du detta. Semestern ska nog inte vara något problem heller, jag tycker du ska ta familjen på semestern trots situationen. Vi är människor och vi kan behöva komma iväg och släppa allt för några veckor, vi förtjänar det. Om du har utgifter på 20 varje månad och 25 till lånen då har du en buffert på 10 kvar som kan läggas undan för semestern varje månad.

Sköter du detta så kn du vara skuldfri fortare än du tror och då menar jag väldigt fort.

Om du har liknande inkomst kommande 15 månaderna, snitta då ca 55k i månaden då klarar du detta. Semestern ska nog inte vara något problem heller, jag tycker du ska ta familjen på semestern trots situationen. Vi är människor och vi kan behöva komma iväg och släppa allt för några veckor, vi förtjänar det. Om du har utgifter på 20 varje månad och 25 till lånen då har du en buffert på 10 kvar som kan läggas undan för semestern varje månad.

Sköter du detta så kn du vara skuldfri fortare än du tror och då menar jag väldigt fort.
Jo, jobbar man för mycket så man går in i väggen så är allt kört ändå.. fick inkasso BFM (brixo) för några månader sedan, då frågade frugan mig, - har du skulder? - säg till om du vill ha hjälp, jag hur det är när man varit sjukskriven.. nää svarade jag (såklart) igår låg det 3 BFM inkasso på bordet brixo, flexkontot, merax fast jag pratade med dem om att jag skulle bli sen med betalningen och att det var ok enligt dem. ändå skickade de ut äckelbreven där det står på utsidan, BFM inkasso… nu ska jag bli kvitt skiten en gång för alla

Jo, jobbar man för mycket så man går in i väggen så är allt kört ändå.. fick inkasso BFM (brixo) för några månader sedan, då frågade frugan mig, - har du skulder? - säg till om du vill ha hjälp, jag hur det är när man varit sjukskriven.. nää svarade jag (såklart) igår låg det 3 BFM inkasso på bordet brixo, flexkontot, merax fast jag pratade med dem om att jag skulle bli sen med betalningen och att det var ok enligt dem. ändå skickade de ut äckelbreven där det står på utsidan, BFM inkasso… nu ska jag bli kvitt skiten en gång för alla
Jag förstår dig 100% men liksom om hennes reaktion har varit att hjälpa dig i första hand så kan det vara en bra ide att ni sätter er och pratar. Jag förstår att det är jobbigt att lägga fram det på bordet eftersom det är faktiskt väldigt mycket. Du har en väldigt bra inkomst och det är inte så att du kommer vara i denna situationen livet ut. Det är fullt möjligt att du kan betala mestadels av dina skulder på 2-4 år liksom. Det viktigaste är att du betalar av alla skitlån (snabblånen) du frigör väldigt mycket genom att göra det.

Det kommer vara tufft året ut och året därpå skulle jag säga men kolla helhetsbilden. Ta en funderare om du ska prata med henne angående allt. Du kan utan tvekan få allt detta under kontroll snabbt på egen hand också.

Liten pik i all välmening: Jag skulle bli oerhört besviken på min man om han valde att undanhålla sin ekonomiska situation - som också är min.
Jag tänker att tilliten skulle sjunka rejält.
Nu är jag inte gift, men har levt med en partner som inte inkluderade mig i vår relation - det gjorde ont.

En relation mår bra av transparens. Kan ni ha en dialog om skulderna där du kan redogöra för planen att bli få ekonomin under kontroll/ bli skuldfri? Din fru har erbjudit sig att hjälpa. Kanske är den bästa hjälpen att hon faktiskt bara vet? Att er semester inte resulterar i att du blir helt barskrapt?

Du har väldigt goda förutsättningar för att lyckas med din ekonomiska situation!

Liten pik i all välmening: Jag skulle bli oerhört besviken på min man om han valde att undanhålla sin ekonomiska situation - som också är min.
Jag tänker att tilliten skulle sjunka rejält.
Nu är jag inte gift, men har levt med en partner som inte inkluderade mig i vår relation - det gjorde ont.

En relation mår bra av transparens. Kan ni ha en dialog om skulderna där du kan redogöra för planen att bli få ekonomin under kontroll/ bli skuldfri? Din fru har erbjudit sig att hjälpa. Kanske är den bästa hjälpen att hon faktiskt bara vet? Att er semester inte resulterar i att du blir helt barskrapt?

Du har väldigt goda förutsättningar för att lyckas med din ekonomiska situation!
Jag vet, men jag är så rädd av någon anledning att jag hellre låter det gå till KF, fast då får hon reda på allt ändå. Vi har helt skilda ekonomier, och hon tjänar väldigt mycket mer än vad jag har gjort. Hon har sagt att hon utgår från att jag är tillräckligt ansvarig för att kunna ta hand om barnet (huset) om hon skulle gå bort eller bli arbetsoförmögen av någon anledning.. Hon har ju rätt, vad fan ska jag svara på det? Ibland blir det bara så fel, jag menar att man kommer in fel på varandra av någon anledning och inte kan prata om vissa saker. Jag blir alldeles svettig när vi pratar pengar, semestrar eller ny värmepump! Om vi börjar prata om detta så kommer hon att säga, vad fan har du gjort av alla (mina egna pengar) ehh, jo jag har torskat 500k på aktier och 500k på trav… jag skulle vilja berätta men är för feg

Jag vet, men jag är så rädd av någon anledning att jag hellre låter det gå till KF, fast då får hon reda på allt ändå. Vi har helt skilda ekonomier, och hon tjänar väldigt mycket mer än vad jag har gjort. Hon har sagt att hon utgår från att jag är tillräckligt ansvarig för att kunna ta hand om barnet (huset) om hon skulle gå bort eller bli arbetsoförmögen av någon anledning.. Hon har ju rätt, vad fan ska jag svara på det? Ibland blir det bara så fel, jag menar att man kommer in fel på varandra av någon anledning och inte kan prata om vissa saker. Jag blir alldeles svettig när vi pratar pengar, semestrar eller ny värmepump! Om vi börjar prata om detta så kommer hon att säga, vad fan har du gjort av alla (mina egna pengar) ehh, jo jag har torskat 500k på aktier och 500k på trav… jag skulle vilja berätta men är för feg
Okej, jag förstår, det är okej. Du har goda skäl till varför du inte vill ge henne den insynen om ni på förhand redan har bestämt enskilda ekonomier. Gott så.

Du har fått väldigt fin hjälp med att börja reda I ekonomin och det är väl bara att börja? Tror ändå att det skulle genuint vara bra om ni är två, även om ekonomierna är separerade.
Kan det vara en idé att involvera henne längre fram, när du "snyggat till" lånen?
Mest för att det inte ska bli komplicerat när hon förväntar sig att du har ekonomi för tänkta aktiviteter/ åtaganden etc.

Okej, jag förstår, det är okej. Du har goda skäl till varför du inte vill ge henne den insynen om ni på förhand redan har bestämt enskilda ekonomier. Gott så.

Du har fått väldigt fin hjälp med att börja reda I ekonomin och det är väl bara att börja? Tror ändå att det skulle genuint vara bra om ni är två, även om ekonomierna är separerade.
Kan det vara en idé att involvera henne längre fram, när du "snyggat till" lånen?
Mest för att det inte ska bli komplicerat när hon förväntar sig att du har ekonomi för tänkta aktiviteter/ åtaganden etc.
Jag skulle vilja det, här ett exempel,
(hon ) - kan du växla pengar idag?
(Jag) Varför då?
(Hon) vi åker till Tyskland om tre veckor..
(jag) det finns bankomater där,
hon, jo men det är bra att ha cash.
jag.. men det kan jag ta ut närmare resan, (nervositeten kommer)
hon, men vad är problemet? Är väl bara att växla in, du är ju ledig idag…
jag, sopblack, -ja jag fixar det (Som felix i solsidan) . hur mycket?
hon, tio tusen blir bra…
jag, jagar tag på pengar via ett skitlån.. allt lugnt för ett tag..
covidnestängningen räddade mycket, inga resor, restauranger, teatrar. Det var himmelriket, den tiden.
sjukskrivningen var också skön, för då kunde jag verkligen säga att -jag har inte råd, lever fortfarande på att kunna ursäkta mig och att jag trots allt bara jobbat sedan Dec och jag behöver komma ikapp mig.. vilket är sant

Jag förstår din situation, men att fortsätta offra dig själv för att upprätthålla en fasad mot din partner är inte värt det. Var ärlig. Ta den risken och lita på att oavsett utgången så är det det bästa du kan göra för dig själv! Du kan inte gå under för någon annan.

Vet hur det känns! Samma hemma hos oss. Då det är jag som tagit de flesta av lånen och känner fruktansvärd skuld så är det svårt att prata om pengar. Det slutar ofta med bråk! Men vi har gemensam ekonomi! Vill bara lyckas betala bort så många lån som möjligt så fort som möjligt men det tar tid! Vill gottgöra familjen för allt jag har förorsakat dem. Därför försöker jag jobba extra så mkt som det går.

Jag förstår din situation, men att fortsätta offra dig själv för att upprätthålla en fasad mot din partner är inte värt det. Var ärlig. Ta den risken och lita på att oavsett utgången så är det det bästa du kan göra för dig själv! Du kan inte gå under för någon annan.
Du har helt rätt, Men som så många andra så tänker man, om jag berättar och släpper bomben, hur kommer mitt liv att bli? mycket bättre såklart, det vet jag, men varför är det så svårt? Man är som ensam fast ändå inte..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp