Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur skjuter jag upp utmätningen?

Någon ska ha det med ;)
men bara så jag uppfattat allt korrekt nu. Jag ska inte signera delgivningarna jag fått nu utan vänta tills dom kommer och knackar på dörren. Och det kan ta allt upp till flera månder? Dom kommer inte och ska börja gå igenom ens saker för att sälja grejer eller så då?

Hur lång tid från föreläggande till de kom och knackade på dörren tog de för er??

Jag hade fått för mig att du arbetade som kronoinspektör. Den rollen kan väl förvisso innefatta delgivningsarbete.
Att delge till exempel yrkande om föreläggande enligt utsökningsbalken 8:18 är en inte helt ovanlig arbetsuppgift för en kronoinspektör eller en kronokommissarie...

Att delge till exempel yrkande om föreläggande enligt utsökningsbalken 8:18 är en inte helt ovanlig arbetsuppgift för en kronoinspektör eller en kronokommissarie...
Ska givetvis vara UB 8:8, rättelse beslutas.
8:18 UB handlar om ett skeende avsevärt senare i den exekutiva processen.

Hur lång tid från föreläggande till de kom och knackade på dörren tog de för er??
För mig gick det mycket snabbare än väntat , var inte ens min avsikt att förhala eller så, utan helt enkelt sjukt långsam postgång. Fick brevet på fredagen och påringning på lördagen typ. Väldigt trevlig äldre herre var det.

de kan men oftast inte,, aldrig varit med om detta. oftast på helger lördagar-söndagar alltid för mig.)
De flesta personer har aldrig varit med om detta, vilket förstås inte är detsamma som att det inte förekommer. I synnerhet om man är eftersökt av Kronofogden och gör sig svår att få tag på, så är det högst sannolikt att det händer.

Man kan även få lappar uppklistrade på ytterdörren där det står att Kronofogden söker en. Eller så kan de prata med grannar, eller ringa släktingar och fråga hur man enklast nås.

Kan förresten tillägga att det behöver inte gå särskilt snabbt även om man följer förloppet korrekt. För min del blev det aldrig utmätning, inte ens blanketter om inkomst/tillgångar = släppte i nov - ansökte om skuldsanering feb - inledande april - beviljat i september.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp