Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur ska jag tänka

Min situation
Totalt in i januari
30684:-

ut 36185:-

minus 5501:-

Av sms-lån har jag många som slukar upp min inkomst men har en tanke i maj att försöka baka in det i huset då all 12 förutom 2 av mina ut försvinner. Fram tills dess vill jag inte riskera något som kan ställa till det.
Sms lånen är följande
Risicum 2500:-
Brixo 1500:-
Loanstep 1000:-
Fairlo 550:-
Gfmoney 1700:-
Ferratum 2200:-
Remember flex 2500:-
Lumify 3181:-
Klarna 2500:-
TOTALT 17522:-

betalar jag inte dessa då dubblas min kostnad nästa månad och det kan jag omöjligt betala. Önskar bara en paus från allt detta…

bolån/el/försäkring och löpande kostnader har jag på 18663:-

hur ska jag reda ut detta HJÄLP snälla

Kolla upp vilka som erbjuder betalningsfri månad.

Har nyttjat alla betalningsfria månader så jag har inga kvar nu

Har varit i din sits många ggr och har löst det kortsiktigt med att helt enkelt bara betala de nödvändigaste utgifterna och sen bara de lån som jag haft råd med, struntat i resten och hoppats på det bästa nästkommande månad. Det är ingen bra lösning tyvärr! Men kan man inte betala så kan man inte. Du kan välja att släppa några till inkasso (som du vet inte kommer leda till anmärkning). Det kommer att ta ca tre-fyra månader tills de kommer till inkasso så har du lite tid på dig.

ta inga mer lån och ansök om skuldsanering

ta inga mer lån och ansök om skuldsanering
Om ts nu vill försöka baka in lånen i huset redan i majmånad så är det väl mkt bättre istället för att ansöka om skuldsanering, dessutom vet vi inget om övriga förutsättningar och om ts uppfyller krav för sanering.

Tack Myra för ditt svar. Jag ska se hur jag ska reda ut detta. Det är 4 månader som jag behöver hålla mig flytande. Jag har lyckats hittills så nu får det inte brista. Hopp och förtvivlan på samma gång här

Har varit i din sits många ggr och har löst det kortsiktigt med att helt enkelt bara betala de nödvändigaste utgifterna och sen bara de lån som jag haft råd med, struntat i resten och hoppats på det bästa nästkommande månad. Det är ingen bra lösning tyvärr! Men kan man inte betala så kan man inte. Du kan välja att släppa några till inkasso (som du vet inte kommer leda till anmärkning). Det kommer att ta ca tre-fyra månader tills de kommer till inkasso så har du lite tid på dig.
Okej så ingen risk för inkasso med försening på månad?

Du kan pausa klarna i 30 dagar, i ett svårt att betala program. Då kan man inte handla med klarna något mer förens skulden är betald. (Delbetalning / faktura) men kanske löser problemet ett tag.
Efter 30 dagar öppnas de upp igen och du kan betala som vanligt eller så kan du be dom pausa igen, detta går att göra i 180 dagar, alltså 6 månader och de kan också göras 6 månader på rad.

Du kan pausa klarna i 30 dagar, i ett svårt att betala program. Då kan man inte handla med klarna något mer förens skulden är betald. (Delbetalning / faktura) men kanske löser problemet ett tag.
Efter 30 dagar öppnas de upp igen och du kan betala som vanligt eller så kan du be dom pausa igen, detta går att göra i 180 dagar, alltså 6 månader och de kan också göras 6 månader på rad.
Det hade jag ingen aning om ska kika direkt då är 2500:- löst då saknar jag lite till och där kan jag ”försena” en kontokredit som är på minst 2500:
Tack för era kloka råd detta forumet är räddaren i nöden så många gånger.
Jag tar gärna emot fler tips om någon kommer på
Tack tack tack hörni

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp