Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur ska jag tänka?

Sitter med ett kreditkort på 20000 från min bank. Ligger - 162 kommer få min faktura mitten av veckan med "lägst att betala" på min uc står det "mindre bra på kreditbetyg" 14 Januari ska jag ansöka om ett större lån på ca 50000 på 5-6 år har bara 1 uc kvar den 14 januari. Ska lösa ut kreditkortet och sms lån hos vivus och onea. Sitter nu och förlänger båda. Nu till frågan. Ska jag ta ett lån (sms lån från risicum) och pynta in så fort som möjligt på kreditkortet så jag inte är minus där? (Det är väl kreditkortet som påverkar kreditbetyg, hur mycket jag betalar in varje månad och framför allt om jag är minus. Vad mer påverkar kreditbetyg? Om jag lånar pengar nu (sms lån som ej syns på uc) o sen betalar av allt i januaro borde väl fungera? Eller vänta in lönen till den 23e o vara minus på kreditkort ca 2 veckor. Vad gör största påverkan för att inte få sämre kreditbetyg än "mindre bra" ?

Mvh

Sitter med ett kreditkort på 20000 från min bank. Ligger - 162 kommer få min faktura mitten av veckan med "lägst att betala" på min uc står det "mindre bra på kreditbetyg" 14 Januari ska jag ansöka om ett större lån på ca 50000 på 5-6 år har bara 1 uc kvar den 14 januari. Ska lösa ut kreditkortet och sms lån hos vivus och onea. Sitter nu och förlänger båda. Nu till frågan. Ska jag ta ett lån (sms lån från risicum) och pynta in så fort som möjligt på kreditkortet så jag inte är minus där? (Det är väl kreditkortet som påverkar kreditbetyg, hur mycket jag betalar in varje månad och framför allt om jag är minus. Vad mer påverkar kreditbetyg? Om jag lånar pengar nu (sms lån som ej syns på uc) o sen betalar av allt i januaro borde väl fungera? Eller vänta in lönen till den 23e o vara minus på kreditkort ca 2 veckor. Vad gör största påverkan för att inte få sämre kreditbetyg än "mindre bra" ?

Mvh

Jag tycker inte att du ska ta ett sms-lån för att lösa kortkrediten. Det är jättesvårt att få bättre kreditbetyg, det tror jag man måste jobba på en längre tid. För min del har det inte hjälpt att under ett år öka min inkomst med 200 tkr, minska underskott av kapital med 60 tkr och betalt av skulder med 90 tkr... (jag har inga anmärkningar)

Det som väger in i betyget är:
  • Underskott av kapital
  • Lön
  • Antalet förfrågningar
  • Anmärkningar
  • Kreditengagemang, både antal, belopp och nyttjandegrad

Jag tycker inte att du ska ta ett sms-lån för att lösa kortkrediten. Det är jättesvårt att få bättre kreditbetyg, det tror jag man måste jobba på en längre tid. För min del har det inte hjälpt att under ett år öka min inkomst med 200 tkr, minska underskott av kapital med 60 tkr och betalt av skulder med 90 tkr... (jag har inga anmärkningar)

Det som väger in i betyget är:
  • Underskott av kapital
  • Lön
  • Antalet förfrågningar
  • Anmärkningar
  • Kreditengagemang, både antal, belopp och nyttjandegrad

Okej förstår vad du menar. Nu blev det ändå sms lån på 3500 betala 4000 i januari. Kan förlänga 14 dagar. Ska söka lån på 50000 med avbetalning 5-6 år i. Betala av hela kreditkortet och sms lån som bara förlängs. Mitten av januari har jag bara 1 UC. Tjänade 127000 kr förra året. Detta år ca 220000. Fast inkomsten uppdateras ej föräns i vår. Hoppas verkligen bli godkänd att låna 50000 inga anmärkningar fast jobb och bostadsrätt

Mvh

7

Det är jätte svårt att få lån på 50-60 000 kr med mindre bra kredit score

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp