Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag resonera med krediterna?

Som ni ser så är detta mitt kreditengagemang.

Antal aktörer. 6
Totalt belopp beviljat 220.000
Totalt nyttjat 218.000.

Jag måste naturligtvis åtgärda detta inför nästa samlingslån i vår. Så som det är nu kommer "Mash" - Euroloan. Helt och hållet betalas av och avslutas.
Då är krediter till antalet 5. Sedan kommer jag låta Credway gå till inkasso och därmed försvinner den ifrån UC också helt.

Det innebär 4 krediter/kreditkort vara kvar på UC. Amex,Marginalen,BN och Collector. Totalt beviljat belopp kommer då att vara 185.000...

Jag är lite i tankarna att betala av/avsluta BN också eftersom den är låg. Behålla dom tre "stora" och försöka nolla dessa så mycket som det går?

Hur hade ni resonerat? Det som iallafall är bestämt är att Euroloan/Credway(Norhmill) ska väck. Men tänker på resten. 150K outnyttjat som en buffert bör väl vara ganska bra för UC?

Bilagor

• Screenshot_20191015_232419_com.pf_tech.kreddy.jpg
    Screenshot_20191015_232419_com.pf_tech.kreddy.jpg
    337.5 KB · Visningar: 305
Om målet är bra uc så är det väl ingen bra ide med inkasso om du ska söka samlingslån?

Som ni ser så är detta mitt kreditengagemang.

Antal aktörer. 6
Totalt belopp beviljat 220.000
Totalt nyttjat 218.000.

Jag måste naturligtvis åtgärda detta inför nästa samlingslån i vår. Så som det är nu kommer "Mash" - Euroloan. Helt och hållet betalas av och avslutas.
Då är krediter till antalet 5. Sedan kommer jag låta Credway gå till inkasso och därmed försvinner den ifrån UC också helt.

Det innebär 4 krediter/kreditkort vara kvar på UC. Amex,Marginalen,BN och Collector. Totalt beviljat belopp kommer då att vara 185.000...

Jag är lite i tankarna att betala av/avsluta BN också eftersom den är låg. Behålla dom tre "stora" och försöka nolla dessa så mycket som det går?

Hur hade ni resonerat? Det som iallafall är bestämt är att Euroloan/Credway(Norhmill) ska väck. Men tänker på resten. 150K outnyttjat som en buffert bör väl vara ganska bra för UC?

Det är möjligt att det resoneras så, att det är en buffert trots att det är fyra stycken.
BN sticker lite i ögonen för att det är ett dåligt lån? Men du kanske har fått ok ränta. Kanske ta bort?

Jag har liknande sits
5 synliga på uc, varav tre kreditkort.

50 000 euroloan
30 000 Ikanobank
30 000 bank norwegian
20 000 supreme card
10 000 Swedbank kredit

(Sen Telia finance, qliro, betalkoll och någon mer.. fick 430 kr att betala på Telia/månad, betalkoll tar jag ut ifrån igen och satsar på uc först osv.)

Vet inte heller vilka krediter jag ska behålla, om det är bäst att behålla den största, BN som nollad, alla tre som nollade, om jag går på ränta så är det väl BN alla dagar som är värst. Har inte hunnit börja betala av dessa än.

Borde inte en outnyttjad buffert på 50-80k verka bra?
Du kan prova om du vågar med att ha alla kvar nollade.
Det ser bra ut för dig!

Lilaros. Jag är nog utav uppfattningen att du ska göra dig av med Euroloan så snart du kan. Jag har haft dom skitlänge. Deras ränta är för det första grotesk. Deras kundservice är i det närmsta obefintlig och dessutom är dom väldigt väldigt snabba med att skicka till inkasso...
Därför ska jag betala av dryga 4200 som nu är kvar till dom och sen be dom avsluta hos UC.

I ditt fall hade jag nog behållt BN som du har. Den är som du säger nollad. Jag hade behållit Ikano Bank också. Då har du 60.000 i "buffert" vilket bör vara helt okej för UC.

Så försök avsluta Swedbank,Ikano och Euroloan. Om du har möjligt.

Lilaros. Jag är nog utav uppfattningen att du ska göra dig av med Euroloan så snart du kan. Jag har haft dom skitlänge. Deras ränta är för det första grotesk. Deras kundservice är i det närmsta obefintlig och dessutom är dom väldigt väldigt snabba med att skicka till inkasso...
Därför ska jag betala av dryga 4200 som nu är kvar till dom och sen be dom avsluta hos UC.

I ditt fall hade jag nog behållt BN som du har. Den är som du säger nollad. Jag hade behållit Ikano Bank också. Då har du 60.000 i "buffert" vilket bör vara helt okej för UC.

Så försök avsluta Swedbank,Ikano och Euroloan. Om du har möjligt.

Jo, Euroloan ska bort även om det tar tusen år. Tack för tips!

Hur säkra är vi på att inte credway rapporterar missbrukad kredit? Tänker så du inte gör bort dig där

XlonyX - Dels så tar dom inte en "upplysning" via UC när du ansöker om lån. Dels så har deras kundservice berättat att så inte är fallet och dels så har andra skribenter här på forumet "Släppt" credway till inkasso utan att ha fått en missbrukad kredit!

XlonyX - Dels så tar dom inte en "upplysning" via UC när du ansöker om lån. Dels så har deras kundservice berättat att så inte är fallet och dels så har andra skribenter här på forumet "Släppt" credway till inkasso utan att ha fått en missbrukad kredit!

Dåså! :)

Min primära fråga rör kanske Bank norwegian. Med totala andel kreditkort (fem efter Euroloan) bör jag behålla 20.000 som buffert hos BN - eller avsluta krediten?

Du måste sluta övertrasera. Det är förödande för betyg

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp