Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska jag prioritera för att bli skuldfri?

Hej! Jag har tidigare haft ett spelmissbruk och dragit på mig skulder på grund av det. Jag har fått hjälp med mina problem och har inte spelat på snart 1,5 år. Jag vill gärna få ordning på mina skulder och bli skuldfri. Jag har cirka 200000kr totalt i skulder, 60000kr hos kronofogden och 140000 hos olika inkassobolag. Min ursprungsplan var att börja betala kronofogden, för att sedan bli fri därifrån och göra avbetalningsplaner med inkasso. Problemet där är väl att inkasso har bevakning så när de ser att jag börjar betala till kronofogden så kommer de skicka ärendena dit så att jag ändå inte blir fri därifrån. Räntan känns som att den är mycket högre på inkasso också. Den lägsta inkasso skulden är på runt 7000kr och den högsta skulden är på runt 40000kr. I vilken ordning tycker ni att jag ska prioritera? Jag vill inte lägga upp betalningsplaner som jag sedan inte kommer följa. Jag hade tidigare ett jobb som jag blev uppsagd ifrån på grund av arbetsbrist i och med coronaviruset. Nu jobbar jag bara som timvikarie, har ett schema över sommaren men sen ska jag söka efter en tjänst igen är det tänkt. Jag har också haft CSN då jag har läst upp gymnasiebetyg samtidigt på distans. Förhoppningsvis kommer jag fortsätta att läsa kurser och ha CSN. Mina inkomster varierar därför och lönen har legat på mellan 12000-18000kr efter skatt ungefär + CSN. Jag har ungefär 11000kr i fasta utgifter varje månad. Jag har kunnat spara pengar men är rädd för att göra mig av med allt ifall jag skulle stå helt utan inkomst. Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig lite. Tack på förhand!

Senast ändrad:
Behöver veta dina inkomster, fasta kostnader och storlek och kostnaderna för varje lån.

Allt bra att ha allt framför sig i en budget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp