Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska jag komma ut ur låneträsket?!

Jag har släppt pengos (3 avbet), folkia (3 avbet), meddelandelån (3), risicum+ok money (7), ja lån (3), creditum (2), vardagslånet (4)

Läs på om jämkning på skatteverkets hemsida. Hade du samma sits förra året med lån så vet skatteverket hur mkt ränta du betalade - då kan de utifrån detta sätta en ny skattesats

Det bästa med att släppa till inkasso är ju att i de flesta fall spärras man för all framtid. Det blir ett antal tuffa månader men man tar sig igenom.

Olle vilka smslån vågar man släppa till inkasso? Jag uppskattar verkligen om du kan svara på det.

Reservation för att jag kan minnas fel men till 98% stämmer det.

Dessa har jag fått avbet hos inkasso...
- Easycredit (Avida)
- Ok Money (Intrum Justitia)
- Risicum (Intrum Justitia)
- Vippi (Svea inkasso)
- Vivus (4finance)
- Axcept (Mc Greg)
- Trustbuddy (Intrum PDC)
- Creditum (Eget)
- Pengpungen (Icro)
- 247 credit (Reka inkasso)
- Nätlån (Catalunia)
- 38an (Canoxa)
- Ja-lån (3B)
- Smskontanter (Debtia)
- Viaconto (Gothia)
- Kreditidag (Intrum)
- Meddelandelån (Intrum el. Gothia)
- Ferratum (Svea, men var länge sedan)
- Nanokredit (Svea, men var länge sedan)
- Smspengar (Svea, men var länge sedan)
- Snabbsmskredit (Eget)
- LånaLåna (Settfinans)

Dessa gick det inte hos...
- Kundfinans
- Snabbfinans
- Loanit
- Förskottslön
- Pengarnu
- Dinfinans

Kommer inte på fler just nu...vissa var ett tag sedan så det kan ju alltid ändras...du får väl skriva om det är någon du funderar på så löser vi det...

Olle.

Det ser ut som att jag blir tvungen att släppa mitt meddelandelån till Gothia inkasso så jag undrar om det stämmer att de är resonabla och att man kan få bestämma månadsbeloppet .

Det ser ut som att jag blir tvungen att släppa mitt meddelandelån till Gothia inkasso så jag undrar om det stämmer att de är resonabla och att man kan få bestämma månadsbeloppet .

Dom är väldigt resonabla så det skall inte vara några problem. När du fått inkassokravet så går du till deras formulär http://www.gothiagroup.com/sv/tjanster/inkasso/skuldsatt/

400kr är det lägsta och det tror jag du får om du inte lånat för mycket annars hör de av sig snabbt och meddelar hur mycket du minst måste betala.

Tack för ditt svar jag är alltid så orolig varje gång jag måste görs detta då jag inte vet om de godtar det månadsbelopp jag klarar av att betala. Men det låter ju som om de kan godta de jag kan klara av. Men jag vet att det blir många sömnlösa nätter innan jag fått besked från dem. Mitt lån förfaller den 23/2 när tror du jag får något från Gothia inkasso?

Tack för ditt svar jag är alltid så orolig varje gång jag måste görs detta då jag inte vet om de godtar det månadsbelopp jag klarar av att betala. Men det låter ju som om de kan godta de jag kan klara av. Men jag vet att det blir många sömnlösa nätter innan jag fått besked från dem. Mitt lån förfaller den 23/2 när tror du jag får något från Gothia inkasso?

Ring dem Föreslå ett belopp. De är trevliga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp