Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag göra? svårt få månaderna att gå ihop

Nu är det ganska illa.
Börjar bli otroligt svårt att få månaderna att gå ihop, lån är som följande:

ikano - 4200 / 345.000kr
smspengar - 1800 / 30.000kr
svea - 1000 / 50.000kr
qliro - 500 / 7000kr
collector - 1000 / 45.000kr
fairlo - 350 / 10.000kr
vivus - 900 / 6700kr
lumify - 1000 / 10.000kr
resurs bank - 350 / 7000kr
sileo - 900 / 46.000kr

Månadskostnaden för detta är runt 15.000kr varje månad, inräknat är då bilkostnader såsom trängselskatt & försäkring osv.
Får in 18-20k efter skatt varje månad beroende på arbetstimmar, jämkar då också på detta, 19%.
Årsinkomst 370k, 11F&F på UC, 16,5% uc score, finns inga möjligheter till nytt samlingslån för tillfället. Försvinner 6 förfrågningar mot november.

Hur ser din Bisnode ut? Kanske kan vända dig till Wästgöta. Annars ser jag inga andra alternativ än att vänta ut dina ff och då ansöka om samlingslån hos Lendo. Med en hyfsad UC-score borde du kunna få ett samlingslån.

Hur ser din Bisnode ut? Kanske kan vända dig till Wästgöta. Annars ser jag inga andra alternativ än att vänta ut dina ff och då ansöka om samlingslån hos Lendo. Med en hyfsad UC-score borde du kunna få ett samlingslån.
Den ser dessvärre bedrövlig ut. 1a om jag minns rätt, säkert minst 40 FF där. Tänker bara om kanske sanering är ett alternativ? Kan det vara bäst att släppa allt?

Ok, då är Wästgöta inget alternativ.

Du kommer med all sannolikhet inte beviljas skusan. Du har 550K i skulder och en ok lön. Det är överkomligt att betala bort inom en rimlig framtid. Är 15K din månadskostnad för allt, inklusive boende borde du kunna leva snålt, vänta ut dina förfrågningar och sedan ansöka om ett samlingslån. Skulle rekommendera dig att INTE släppa allt nu då det ändå inte ser helt kört ut. Kolla om du kan få betalfritt en månad och använd de pengarna till att betala bort vivus eller qliro. Använd snöbollsmetoden. Med lite slit och självdisciplin går det att fixa detta!

Ok, då är Wästgöta inget alternativ.

Du kommer med all sannolikhet inte beviljas skusan. Du har 550K i skulder och en ok lön. Det är överkomligt att betala bort inom en rimlig framtid. Är 15K din månadskostnad för allt, inklusive boende borde du kunna leva snålt, vänta ut dina förfrågningar och sedan ansöka om ett samlingslån. Skulle rekommendera dig att INTE släppa allt nu då det ändå inte ser helt kört ut. Kolla om du kan få betalfritt en månad och använd de pengarna till att betala bort vivus eller qliro. Använd snöbollsmetoden. Med lite slit och självdisciplin går det att fixa detta!
Känns bara som att jag försökt så länge nu men aldrig kommer någon vart.. känns som att jag grävs djupare och djupare. Har en BMW jag kan sälja för typ 45k. Kommer göra det också och köpa en skitbil som tar mig till jobbet och tillbaks och använda resten av pengarna för att bli av med småskulderna typ, eller hur hade du gjort?

Skuldsanering kommer du inte att bli beviljad och bör inte bli det heller.

Du bör applicera snöbollsmetoden.

Känns bara som att jag försökt så länge nu men aldrig kommer någon vart.. känns som att jag grävs djupare och djupare. Har en BMW jag kan sälja för typ 45k. Kommer göra det också och köpa en skitbil som tar mig till jobbet och tillbaks och använda resten av pengarna för att bli av med småskulderna typ, eller hur hade du gjort?
Förstår din känsla och det är nog många av oss som känner igen sig. När dina förfrågningar försvinner och din UC-score i takt med det förbättras kommer det kännas betydligt bättre, tro mig :)

Skulle absolut sälja bilen och köpa en ”rishög” även om risken är att det blir en dyr historia till slut. Får du ut runt 40K för bilen kan du köpa en skaplig begagnad för 20K och använda resten till att betala bort Resurs och Qliro. Det kommer inte bli någon jätteskillnad för din månadskostnad men du släcker två krediter som syns hos UC vilket är ett steg att förbättra din UC. Har du möjlighet att åka kommunalt till arbetet? Isf kan du släcka fler krediter/blanco med 40K.

Jag skulle också ansöka om en höjning hos Fairlo och ansöka hos Holms. Får du något där kan du även släcka Lumify som förutom att det är dyrt är riktiga grisar.

Som de andra säger betala av de dyra lånen kolla om du kan få betalningsfritt hos ngn en månad och sälj bilen betala de dyra som tex vivus det underlättar en hel del. Sålänge du nte tar lån igen när du väl betalat de.

Skuldsanering kommer nog inte vara aktuellt, framförallt om 99 i ditt namn avser vilket år du föddes

Tack för alla svaren! Har dessvärre 10k på Holm också som jag glömde av att skriva med. Åka kommunalt är inte jätte aktuellt i dagsläget. Och ja, jag föddes 99. Har spärrat mig permanent hos vivus och lumify så när dom är borta så är dom borta på riktigt. Ska lägga upp en annons ang bilen snarast

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp