Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ska jag göra och vad händer sen ? kan inte betala liksom.

Ge bara inte upp! Jadu,spelade i 15 år,började ju som för alla andra några tusen å det eskalerade,som värst hade jag utgifter på lånen på 35k,jobbade 30-40h övertid varje månad för att gå runt,försörjde fru och 2 barn i flera år det va brutalt jobbigt och dessutom ljög jag för henne om allt i flera år. Erkände allt förra sommaren då jag låg minus 10 min efter att lönen kommit,pallade ej mer å släppte nästan allt,betalde av 3-4 mindre lån innan jag fick inledande. Hade totalt 1.3m i lån. 5 år sedan låg siffran på 700k,går snabbt om man försöker släcka skitlån med skitlån,borde ha släppt allt för länge sen men men lätt att vara efterklok.
Jag har också samma historia… jobbade mycket extra och har betalat mycket ränta under 5 år . Flyttade 3 gånger pg av jobb . Har spelat i omgångar men senaste sommaren blev brutalt. Då fick jag lön 35 efter skatt klockan 00:01 och klockan 01 hade jag inga pengar kvar . Jag har gjort mycket fel och det gör ont men detta är ju en sjukdom. Jag känner att jag svikit dom som var och hjälpte mig samt mig själv. Men allt detta hände eftersom jag redan hade mycket stress och mådde inte bra liksom. Har. träffat skuldrådgivare men hon sa att jag måste vänta minst 6 månader för att kunna söka sanering pg av nya lån tagna i oktober .Är livrädd att kommer att bli evighetgaldenär liksom. Nu går jag behandling för psykisk hälsa samt spelmissbruk och jag har jobbat i flera år med att hjälpa andra med liknande problem….men vi är alla bara människor och sårbara.

Dem skickade direkt hos kronofogden tyvärr och ingen inkasso blev inblandade alls , fast 3 månader förfallna fakturor. Jag godkände delgivningen iallafall, inte mycket att göra . Nu kommer komma andra skulder med …men det är bara att godkänna delgivningen vad jag förstår så skipper att dom kommer hem …
Så de skickade inte till inkasso först?

Seb använder inget externt inkasso

iallafall nu känns det som är över , hade så svårt att acceptera men känns som jag börjar landa i det . Nu måste man försöka go vidare med nya verkligheten fast det gör ont …
Över är det inte.

Du kan ju alltid prata med seb. Kanske komma överens om något så kanske de drar tillbaka ärendet från kfm? Kanske svårt med stor bankerna.

Över är det inte.

Du kan ju alltid prata med seb. Kanske komma överens om något så kanske de drar tillbaka ärendet från kfm? Kanske svårt med stor bankerna.
Jå , det skulle jag kunna göra liksom…. men har 9 st och alla vill ha betalt nu . Blir omöjligt med 3000 över min existens minimum. Har kontaktat dem innan och dom ville ha 7000 på en gång för att inte skicka till inkasso enligt dem , men någon inkasso blev ju inte alls och istället kronofogden. Nu är jag så sjuk så knappt kan öppna deras brev och läsa …fast jag försöker spara brevet för att senare ha koll .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp