- Meddelanden
- 54
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 41
Jag har också samma historia… jobbade mycket extra och har betalat mycket ränta under 5 år . Flyttade 3 gånger pg av jobb . Har spelat i omgångar men senaste sommaren blev brutalt. Då fick jag lön 35 efter skatt klockan 00:01 och klockan 01 hade jag inga pengar kvar . Jag har gjort mycket fel och det gör ont men detta är ju en sjukdom. Jag känner att jag svikit dom som var och hjälpte mig samt mig själv. Men allt detta hände eftersom jag redan hade mycket stress och mådde inte bra liksom. Har. träffat skuldrådgivare men hon sa att jag måste vänta minst 6 månader för att kunna söka sanering pg av nya lån tagna i oktober .Är livrädd att kommer att bli evighetgaldenär liksom. Nu går jag behandling för psykisk hälsa samt spelmissbruk och jag har jobbat i flera år med att hjälpa andra med liknande problem….men vi är alla bara människor och sårbara.Ge bara inte upp! Jadu,spelade i 15 år,började ju som för alla andra några tusen å det eskalerade,som värst hade jag utgifter på lånen på 35k,jobbade 30-40h övertid varje månad för att gå runt,försörjde fru och 2 barn i flera år det va brutalt jobbigt och dessutom ljög jag för henne om allt i flera år. Erkände allt förra sommaren då jag låg minus 10 min efter att lönen kommit,pallade ej mer å släppte nästan allt,betalde av 3-4 mindre lån innan jag fick inledande. Hade totalt 1.3m i lån. 5 år sedan låg siffran på 700k,går snabbt om man försöker släcka skitlån med skitlån,borde ha släppt allt för länge sen men men lätt att vara efterklok.