Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska jag göra, nästa steg?

Men hur många barn man har har ju inget med skäligheten att göra.
Barnen påverkar bara hur stort betalutrymme man har och kan då påverka om man är insolvent eller inte. Och kan påverka betalplanens längd.
Jag betalar 8tkr i underhåll. Har dem inte hos mig över nätter. Vabbar om det behövs. Sen är det klart att det, förutom underhållet, går en slant till nöjen med dem och presenter.

Ta tag i din situation direkt ! Kontakta kommunens budget och skuldrådgivare, be dem hjälpa dej med att skicka in ansökan om skuldsanering alt gör det själv digitalt på Kf hemsidan. Inget att vänta på ! Se kf som en hjälp ut ur din situation. Jag har nyligen ansökt och fått mycket bra hjälp här på forumet om vilken plan jag ska förhålla mej till för att försöka undvika utmätning . Kom igen ! Sök skuldsanering imorgon .
Jag sökte det igår. Får hoppas på det bästa.

Sen ska ju sägas att man skuldsanering så kommer dem 1.5 m i privatlån inte att få så mkt pengar utan får stå för nästan allt själv. Så sätter ju dem i en väldigt tråkig sits. Sen kan det ju absolut vara så att dem är okej med det men kan ju även förstöra relationen helt med så det ska ju vägas in med
Dem får lika stor del som alla andra. Det görs ingen skillnad. Men, 100% kommer han inte få återbetala om han får en skuldsanering. Råkade själv ut för det. Fick tillbaka 1800 av 550,000 :'(

Det finns ju tyvärr inget du kan göra om du inte har utrymme att betala dina lån. Om du inte har möjlighet att ta mer lån från familj etc. så KOMMER du hamna hos Kronofogden, det finns ingen annan utväg.

Jag hade prioriterat att då under dessa månader fram till utmätning enbart betalat på skulderna till privatpersoner så att de åtminstone kommer få tillbaka en del av vad de lånat ut. Men det beror ju på vad du har för relation till dem och hur du prioriterar. Att betala på övriga lån känns dock meningslöst, om det inte för att köra strategin som @LånaUtanPapper rekommenderade.
Kommer inte ta lån för att lösa detta eller ens försöka. Jag har spärrat mig hos de flesta blanko långivare sedan länge.

Kan du betala ikapp en sista gång i Januari och sen låta allt förfalla i slutet av Februari så din skuldsaneringsansökan har nästan 2 månader försprång så kommer du undvika utmätning med stor sannolikhet om du får inledande. Får du inte inledande så är det lika bra att du får löneutmätning ett tag, sen skuldsanering. Men med tanke på 3 mindre barn så skulle jag gissa på att det väger väldigt tungt i skäligheten och att du blir beviljad, förutsatt du inte tar mer lån eller nyttjar fler krediter.

Släpper du lånen i Februari så är det väll ca 3 månader till inkasso, ytterligare 1 månad till kf, sen kanske 3-4-5 månader till utmätning drar igång efter delgivning och allt. Så skulle tro att det bästa är att bara släppa allt i Februari samtidigt och börja spara inför skuldsanering i hopp om att du blir beviljad
Tack för tipset och skulle vara fullt möjligt. Känns dock svårt att bara strunta i allt när jag ändå har viss betalningsförmåga. Hur ställer sig KF till det under ansökningsprocessen?

Tack för tipset och skulle vara fullt möjligt. Känns dock svårt att bara strunta i allt när jag ändå har viss betalningsförmåga. Hur ställer sig KF till det under ansökningsprocessen?
Jag som många andra släppte i samband med ansökan trots att viss betalningsförmåga fanns. Brukar inte vara några problem.

Skuldrådgivningen brukar rekommendera att man släpper skulderna om man är nära 0 efter räkningarna är betalda eller om man går minus.

Men hur många barn man har har ju inget med skäligheten att göra.
Barnen påverkar bara hur stort betalutrymme man har och kan då påverka om man är insolvent eller inte. Och kan påverka betalplanens längd.
Du har rätt i påverkan på betalutrymme/insolvens/betalplanens längd.

Men också på skäligheten. Har sett beslut från andra där det talar hårt emot skuldsanering. Men i motiveringen att man valt att bevilja ändå på grund att flera (i plural) barn drabbas oskäligt hårt i sin uppväxt och skolgång pga ekonomin om inte ekonomisk rehabilitering sker snarast.

KFM har stor respekt för att barn är med i bilden. Jag har själv läst ett beslut där det addresserats att flera barn drabbas hårt i sin uppväxt. Så jag tror det kan spela roll även antalet.

Men också på skäligheten. Har sett beslut från andra där det talar hårt emot skuldsanering. Men i motiveringen att man valt att bevilja ändå på grund att flera (i plural) barn drabbas oskäligt hårt i sin uppväxt och skolgång pga ekonomin om inte ekonomisk rehabilitering sker snarast.

KFM har stor respekt för att barn är med i bilden. Jag har själv läst ett beslut där det addresserats att flera barn drabbas hårt i sin uppväxt. Så jag tror det kan spela roll även antalet.
Mycket beror på handläggare.
Jag är ensamstående med 2 barn och fick nedslag. Bara söka igen... Kommer inte bli skuldfri utan sanering, alternativet är skuldsatt livet ut.

Mycket beror på handläggare.
Jag är ensamstående med 2 barn och fick nedslag. Bara söka igen... Kommer inte bli skuldfri utan sanering, alternativet är skuldsatt livet ut.
Ja det stämmer att det har en del att göra med vilken handläggare man får också.

Hur var din situation nu? Du väntar på att få överklaga ditt beslut då bostadskostnaden löser sig. Men också skickat en ny ansökan om jag minns rätt. Helt rätt att söka igen tills du blir beviljad, finns inte så mycket annat att göra..

I detta fall så bor inte baren hos honom dock och han betalar underhåll så är ju mamman som står för alla kostnader så barnen påverkas ju inte egentligen så länge som underhåll betalas som det ska.
Påverkar säkert lite men inte alls som om han varit ensamstående med baren på hel tid

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp