Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska jag göra inför skuldsanering

Hej! Jag har bara några veckor kvar till kronofogden börjar handlägga min ansökan om skuldsanering.
Alla mina skulder ligger hos kronofogden just nu men jag har varit i kontakt med alla inkassobolagen och mot lite mindre summor kan jag få en del återkallat från kronofogden. Är de till en fördel att göra de? då jag antar att de skulderna då åker tillbaka till inkassobolagen men ändå ingår i en ev skuldsanering.
Eller ska jag bara låta allt va? Tänker att de kanske är en fördel att visa att man försöker.

Låt allt vara hos kronofogden.

Hej! Jag har bara några veckor kvar till kronofogden börjar handlägga min ansökan om skuldsanering.
Alla mina skulder ligger hos kronofogden just nu men jag har varit i kontakt med alla inkassobolagen och mot lite mindre summor kan jag få en del återkallat från kronofogden. Är de till en fördel att göra de? då jag antar att de skulderna då åker tillbaka till inkassobolagen men ändå ingår i en ev skuldsanering.
Eller ska jag bara låta allt va? Tänker att de kanske är en fördel att visa att man försöker.
Frågan är om det spelar nån roll för dej i långa loppet att det återkallas fr kf. Kommer du klara av att betala på alla skulder? Att få bara en del återkallat kommer inte ju inte hjälpa om du ändå kommer att ha skulder kvar hos kf. Förr el senare får du löneutmätning å då kommer du inte kunna betala på något annat.

Låt allt ligga. Att börja betala så tätt inpå kan ses som gynnande av borgenär, i så fall måste du betala alla. Men det kommer bli så mycket ränta om du släppt allt i flera månader att det inte är värt det.

Gör ingenting, låt det vara.
Invänta svar på din ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp