Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska jag göra? Ansöka nu eller inte

Speca upp vilka lån och räntor du har idag så kan du säkert få tips hur du ska göra.

Speca upp vilka lån och räntor du har idag så kan du säkert få tips hur du ska göra.
200.000 hos remember, 17,5%
100.000 hos wasa kredit, 4.95%
200.000 hos Swedbank, 7.43%

Utanför UC:
30.000 hos fairlo
17.000 hos ferratum
20.000 hos smspengar
20.000 hos Holms Bank

Har inte räntorna på dom lånen, men vi vet ju alla att dom aldrig är särskilt bra

Det finns en tråd där någon har fått fler och bättre erbjudande när de sänkte beloppet! Kontakta lendo och fråga, skulle jag rekommendera.

Det finns en tråd där någon har fått fler och bättre erbjudande när de sänkte beloppet! Kontakta lendo och fråga, skulle jag rekommendera.
Ja, jag läste något om det innan jag startade den här tråden! Men dum fråga, om jag sänker beloppet, kommer erbjudandet från Nordax försvinna då?
Funderar på om jag ska ansöka genom advisa också som nån föreslog.
Får man fortfarande se erbjudanden man får genom Advisa eller ringer dom upp och berättar vilka man har fått?

Det finns ju några olika vägar att gå. För ca 1år sedan gjorde jag som det föreslogs här, alltså sökning först via Lendo och sedan samma dag eller om det var dagen efter på Advisa då jag inte var nöjd med första. Sökte då 350K på båda, jag ändrade dock återbetalningstiden till 20år på min andra sökning och fick då fler samt bättre erbjudanden. Vågar inte lova att det alltid är så, men det var min erfarenhet.

Lycka till vilken väg du än väljer att gå!

Du har fortfarande ett bra lån att ta ställning till.
Jag har 26% icke risk och 41ff icke, vet nån något lån till mig??

200.000 hos remember, 17,5%
100.000 hos wasa kredit, 4.95%
200.000 hos Swedbank, 7.43%

Utanför UC:
30.000 hos fairlo
17.000 hos ferratum
20.000 hos smspengar
20.000 hos Holms Bank

Har inte räntorna på dom lånen, men vi vet ju alla att dom aldrig är särskilt bra
Den där är så svår och individuell, du fick 17,28 % på samlingslånet vilket nästan motsvarar din högsta ränta på befintliga lån.
Personligen tror jag på den såkallade snöbollseffekten, dvs, får du bort tex tre smålån med månadskostnad på respektive 1000:- styck kan du ta dessa "överblivande" 3000:- och stoppa in i nästa stora lån så de försvinner snabbare också. Vore jag dig skulle jag köra på denna och ta bort så många enskilda lån som möjligt.

Och som svar på din följdfråga, erbjudandet bör kvarstå även om du väljer ett mindre lånebelopp! Håll oss uppdaterade och lycka till :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp