- Meddelanden
- 1 469
- Mottagna reaktioner
- 424
- Poäng
- 557
Jag hade ett konto hos ellos på ca 8 tusen kr som jag fick svårt o betala tillbaka. Det gick vidare till alektum inkasso o jag hade då några dagar på mig att förhandla om avbetalnings plan med dom innan de skulle skickas vidare till kronofogden. Jag malde dom utan resultat...de va röda dagar o midsommar så fick ej tag på dom. Ringde här om dagen o då fick ja veta att ärendet blivit skickat till kronofogden..o idag elr inorn kommer betalnings föreläggandet ner i brevlådan suck.
Ringde alektum inkasso o fick prata en trevlig person som förstod min situation. Hon la upp en avbetalnings plan på 800kr per månad som ska starta nu sista juli...hade ja betalat in 2600kr så kansle de hade gott o stoppat så de inte gått vidare till kronofogden. Men har inte dom pengarna nu suck...
Men min fråga e hur kan man gå till väga för att dom ska dra tillbaka ärendet?? Hon på alektum gjorde upp en avbetalnings plan..varför gjorde hon äns de om ärendet ligger hos kronofogden? ??
Va ska ja skriva på föreläggandet...tänke vänta tills andra påminelsen så kan man dra ut lite på tiden iaf....
Kan betala hälften nu sista juli o resten sen sista aug så som de ser ut nu iaf
Ringde alektum inkasso o fick prata en trevlig person som förstod min situation. Hon la upp en avbetalnings plan på 800kr per månad som ska starta nu sista juli...hade ja betalat in 2600kr så kansle de hade gott o stoppat så de inte gått vidare till kronofogden. Men har inte dom pengarna nu suck...
Men min fråga e hur kan man gå till väga för att dom ska dra tillbaka ärendet?? Hon på alektum gjorde upp en avbetalnings plan..varför gjorde hon äns de om ärendet ligger hos kronofogden? ??
Va ska ja skriva på föreläggandet...tänke vänta tills andra påminelsen så kan man dra ut lite på tiden iaf....
Kan betala hälften nu sista juli o resten sen sista aug så som de ser ut nu iaf