Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur ska göra/leva?

3 st ff försvinner i år i september.
Har sökt extra jobb, har varit på intervju men har inte fått ngt än.
Ska sälja alla guld och en klocka jag har.
Spara en summa av det du får för dina smycken på ett buffertkonto. Det minskar stressen och utsattheten när ngt oförutsett händer.

Har du möjlighet att hyra ut ett rum?

Håller tummarna att du får ett extrajobb, det gör skillnad! Att du har kommit på intervju är jättebra.

Spara en summa av det du får för dina smycken på ett buffertkonto. Det minskar stressen och utsattheten när ngt oförutsett händer.
Bra tips. Kan knappast sova! Orolig för familjen utomlands som jag inte kan besöka och för utgifter här hemma. Företaget som jag arbetar ska säljas, orolig också om jag får behålla mitt jobb.

Ni som har ett lån på över 600 sek. Hur tänker ni på framtiden och hur lever ni? Jag menar om man ska endast jobba för att betala av det, alltså bli skuldfri, då kan man inte leva. Bara överleva.
Eller är det kört att bli skuldfri?

Bra tips. Kan knappast sova! Orolig för familjen utomlands som jag inte kan besöka och för utgifter här hemma. Företaget som jag arbetar ska säljas, orolig också om jag får behålla mitt jobb.
Usch ja, det är inte lätt! Fokusera på att klara av dina månadsbetalningar och om du kan spara lite till en buffert. Börja med 100-200 kr. Sen kommer du tacka dig själv. Men det är inte alltid det går att lägga undan. Men det är bra att ha det osm prioritering, går det inte så går det inte. Man kan försöka igen nästa månad.

Ang din familj som du inte kan besöka, kan inte dina släktingar samla lite cash för att du ska kunna resa?

Ni som har ett lån på över 600 sek. Hur tänker ni på framtiden och hur lever ni? Jag menar om man ska endast jobba för att betala av det, alltså bli skuldfri, då kan man inte leva. Bara överleva.
Eller är det kört att bli skuldfri?
Kört är det verkligen inte. Många här ligger back med flera tusen varje månad, en del släpper till inkasso och Kf andra inte.
Jag personligen ser inget fel i att "överleva" ett antal år för att sen kunna "leva".

Det är bara att bestämma vägen framåt och sen köra på! Man kan alltid rita om vägen och ta andra vägar.

Usch ja, det är inte lätt! Fokusera på att klara av dina månadsbetalningar och om du kan spara lite till en buffert. Börja med 100-200 kr. Sen kommer du tacka dig själv. Men det är inte alltid det går att lägga undan. Men det är bra att ha det osm prioritering, går det inte så går det inte. Man kan försöka igen nästa månad.

Ang din familj som du inte kan besöka, kan inte dina släktingar samla lite cash för att du ska kunna resa?
Min mamma ska försöka hjälpa mig. Hon väntar på försäljning av sin lght.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp