Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur sjukskriva sig?

Som titeln säger, hur fasen går jag tillväga egentligen. Jag är totalt utsketen. Jag har noll energi kvar, sover hela tiden och känner mig bakfull. Jag vill så snabbt jag kan få ordning på detta men känner att jag behöver några månaders återhämtning. Annars är risken att jag aldrig kan jobba igen. Det har hållit på ett tag. Jag är just nu utan arbete men bara tanken att sitta och söka jobb jag ändå inte kan ta känns oärligt. Vad är vitsen med att ta ett jobb jag inte ens vet att jag kommer upp till?
Ringde vården. Fick gå till en psykolog men det var nog det meningslösaste jag upplevt. Satt där i 30 minuter och lyssnade på något denna unge herre antagligen precis lärt sig i nån bok. Hänvisad till arbetsterapeut. Alltså. Ska jag bara gå till en läkare eller?

Svar ja, be att få träffa en läkare och tryck på utmattning. De är bra att de tas på allvar i tid innan den berömda väggen står och knackar på.

Hej! Jag fick först 3 veckors sjukskrivning träffade sedan en psykolog som bedömde på att jag var utmattad och fick då 3 månader från läkaren. Så gå till läkaren och förklara läget så bör få 3 månaders sjukskrivning till en början.

En fråga. Hur mycket ersättning får man när man är sjukskriven? Har alltid trott det var typ 10.000 men det kanske har ändrats. Har aldrig varit sjukskriven mer än kanske ett par dagar i följd.

Vissa möten med vården känns verkligen meningslösa, tyvärr.
Men ge inte upp, boka en läkartid och beskriv det du skrev här så hoppas jag att du får hjälp innan du kollapsar!

En fråga. Hur mycket ersättning får man när man är sjukskriven? Har alltid trott det var typ 10.000 men det kanske har ändrats. Har aldrig varit sjukskriven mer än kanske ett par dagar i följd.
Man får 80 procent av sin lön

Det kan man se på kassakollen på försäkringskassans hemsida. Här är tex min ersättning om jag skulle bli sjuk.

Bilagor

• EF9D5133-5982-493B-AEBE-1FD3E5B9F2BF.jpeg
    EF9D5133-5982-493B-AEBE-1FD3E5B9F2BF.jpeg
    71 KB · Visningar: 73
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp