Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ser partierna på skuldsanering / skuldsättning / överskuldsatthet / åtstramning av sms-lån osv

Stämmer inte. Du hatar Sverigedemokraterna och du vilseleder.

Skuldsanering
Sverigedemokraterna har i riksdagen drivit igenom att de ska bli lättare att beviljas skuldsanering. Det är viktigt att samhället kan erbjuda en väg ut för människor som haft olyckan att fastna i en situation av extrem skuldsättning på grund av omständigheter som inte kunnat förutses

https://tranemo.sd.se/var-politik-farn-a-till-o/#S

SD är enda partiet som vill hjälpa skuldsatta.

Intressant läsning även detta.
Tack!

Skuldsanering
Sverigedemokraterna har i riksdagen drivit igenom att de ska bli lättare att beviljas skuldsanering. Det är viktigt att samhället kan erbjuda en väg ut för människor som haft olyckan att fastna i en situation av extrem skuldsättning på grund av omständigheter som inte kunnat förutses

Vet inte hur SD står i detta fallet, men Vänsterpartiet är i varje fall det parti som lämnat flest motioner genom åren till att förenkla och underlätta skuldsanering. Jag lägger ingen värdering i det.

Det är ju en viktig fråga för oss överskuldsatta och på ett sätt en skyldighet de som styr har att ställa till rätta att lånebolag kunnat sko sig på sådana som oss i och med dålig lagstiftning kring detta.
Ja, jag vet att alla har ett ansvar och att man får skylla sig själv men allt är inte svart eller vitt.

Vet inte hur SD står i detta fallet, men Vänsterpartiet är i varje fall det parti som lämnat flest motioner genom åren till att förenkla och underlätta skuldsanering. Jag lägger ingen värdering i det.

Sista mening var en ironi på tal om lögnerna Gnetaren medvetet levererade.
Men Vänstepartiet har gjort precis som du säger, skrev lite mer om det på Sidan 1.

Skuldsanering

Varför hämtar du din fakta från Sverigedemokraterna i Tranemo, Terry?

Detta hittar du på Sverigedemokraternas hemsida, angående deras syn på skuldsanering.

https://sd.se/our-politics/skuldsanering/

"Skuldsanering ska vara möjligt för den som inte har möjlighet att betala sina skulder under överskådlig tid. Tiden som skuldsanering pågår ska då vara upp till 5 år. För företagare ska tiden normalt vara kortare (3 år) eftersom företag löper en risk att drabbas av skulder, som de inte själva haft samma möjlighet att påverka. Skuldsanering är endast till för personer med mycket höga skulder. Utgångspunket är att den som kan i första hand ska få hjälp att själv klara upp sin ekonomi."

Ska kanske påpeka att de enda källor jag använt är partiernas hemsidor samt motioner och protokoll i riksdagen.
Sverigedemokraterna har i riksdagen drivit igenom att de ska bli lättare att beviljas skuldsanering.
Drivit igenom? Kanske du menar att de lagt en motion i ämnet? Men min största källa förutom officiella hemsidor är som sagt motioner och protokoll från riksdagen. Jag har som sagt inte använt några andra källor då det är osäkert om den som uttalar sig faktiskt talar för partiet.

Ingen mer än jag som tycker att det är lite intressant att Vänsterpartiet och KD har samma svar på hur man ska kunna komma tillrätta med överskuldsatthet?

Det här hör kanske inte hit, men eftersom det verkar som om alla anser att alla på det här forumet är för att det ska vara enklare att få skuldsanering. Jag är inte det. Jag anser att det ska finnas som sista utväg men jag anser absolut inte att det skulle få folk att skuldsätta sig mindre om det var lättare (snarare tvärtom). Det borde istället vara svårare (enligt vad jag tycker) Här håller jag faktiskt med Moderaterna fullt ut. Det är förebyggande åtgärder som behövs.

Det här hör kanske inte hit, men eftersom det verkar som om alla anser att alla på det här forumet är för att det ska vara enklare att få skuldsanering. Jag är inte det. Jag anser att det ska finnas som sista utväg men jag anser absolut inte att det skulle få folk att skuldsätta sig mindre om det var lättare (snarare tvärtom). Det borde istället vara svårare (enligt vad jag tycker) Här håller jag faktiskt med Moderaterna fullt ut. Det är förebyggande åtgärder som behövs.

Jag håller med dig helt och hållet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp