Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ser det ut med avslag efter förslag om betalplan(skuldsanering)?

Hej på er!
har varit inaktiv länge och sitter nu och är så himla nervös för det här sista steget i min process att få igenom en skuldsanering.

Jag fick förslag om betalningsplan (förslag om skuldsanering) och funderar lite på hur vanligt det är att vid detta skede få avslag?

Jag hittar inte riktigt så många svar på denna fråga här i forumet.

Vill även rikta ett stort tack till alla er på detta forumet för att ni är så fina! GULLISAR!

Inte speciellt vanligt alls att borgenärer motsätter sig betalplanen om det är normala förutsättningar.

Kom ihåg att du måste ringa till din handläggare och godkänna betalplanen om allt ser bra ut för att komma vidare

Inte speciellt vanligt alls att borgenärer motsätter sig betalplanen om det är normala förutsättningar.

Kom ihåg att du måste ringa till din handläggare och godkänna betalplanen om allt ser bra ut för att komma vidare
Det är gjort sedan några veckor tillbaka! Tack för påminnelsen dock.

Jag håller alla tummar för att detta går igenom nu! Fint att kunna fira in sin 40-årsdag (saneringen tar slut samma månad och år som jag fyller 40) med att kunna vara skuldfri isf!

Jag är med lite orolig, fick förslag om betalplan idag och ska ringa handläggaren i morgon.

Jag tror inte alls det är vanligt att det blir avslag efter att det har gått så långt att man fått ett förslag av betalplan.
Jag fick mitt förslag för 4 år sedan, och då hade jag en borgenär som motsatte sig min skuldsanering, vilket medförde i en längre väntan på beslut då en jurist skulle ta över ärendet, jag fick yttra mig och sedan vänta. Den tiden var rätt dryg. Men borgenärens yttrade hade ingen grund och avvisades.

Jag tror inte alls det är vanligt att det blir avslag efter att det har gått så långt att man fått ett förslag av betalplan.
Jag fick mitt förslag för 4 år sedan, och då hade jag en borgenär som motsatte sig min skuldsanering, vilket medförde i en längre väntan på beslut då en jurist skulle ta över ärendet, jag fick yttra mig och sedan vänta. Den tiden var rätt dryg. Men borgenärens yttrade hade ingen grund och avvisades.
Jag är med! Känner mig just nu rätt ”lugn”. Men oro och ovissheten äter upp en stundvis.
Tack för att du delade med dig av din upplevelse ❤️

Uppdatering tidslinje:

4/2 inledande
12/3 Förslag om skuldsanering
5/5 Beviljad skuldsanering

jag är väldigt glad och tacksam över att få den här chansen. WOHO!
Stort grattis ⭐️ jag är inne på mitt andra år med skuldsanering! Veta att framtiden kommer se ljus ut är något man längtar efter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp