Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur sen kan man vara med dessa aktörer?

Nu tror jag inkasso-rutinera ändrats hos Lumify senaste tiden då folk rapporterat att dom slutat sammarbeta med Gothia.
Men för för mig så tog det för 8 månader sen - 102 dagar från att jag släppte Lumify till Inkasso, sen var det hos Gothia i 30 dagar innan KFM. Så 132 dagar från att jag släppte till KFM.

Vet inte om tiderna är liknande idag.

Varierar rejält. Godtyckliga aktörer.

OT; upplevde du börskraschen 91 med tanke på ditt namn?

Nu tror jag inkasso-rutinera ändrats hos Lumify senaste tiden då folk rapporterat att dom slutat sammarbeta med Gothia.
Men för för mig så tog det för 8 månader sen - 102 dagar från att jag släppte Lumify till Inkasso, sen var det hos Gothia i 30 dagar innan KFM. Så 132 dagar från att jag släppte till KFM.

Vet inte om tiderna är liknande idag.
Okej. Tack för svar. Försöker vänta ut skatteåterbäringen och lösa skiten en gång för alla.

ViaConto vad jag sen med tre månader, sen gick det till Partnerinkasso. Avbetalningsplan och fryst ränta fick jag men det här var precis innan pandemin bröt ut.

Vivus, det brukar vara någonstans runt 60 dagar som man kan vara sen (ibland har det varit längre tid för vissa här).
Men utgå från runt 60 dagar, då kommer dom säga att krediten är uppsagd och att den har förfallit till omedelbar betalning. Har du tur kan du göra upp med dom om en avbetalningsplan annars skickar dom direkt till KFM eller externt inkassobolag eftersom att skulden legat internt hos deras inkassobolag under dag 1 till dag 60.

Lumify, har jag dålig koll på nu. När jag hade dom för omkring två år sedan skickades jag vidare efter 2-3 månader någonstans däromkring.

Viaconto kan du som maximalt vara sen 3 månader + en månad (där den sista månaden innebär att du måste betala in hela krediten).

Senast ändrad:
Vivus, det brukar vara någonstans runt 60 dagar som man kan vara sen (ibland har det varit längre tid för vissa här).
Men utgå från runt 60 dagar, då kommer dom säga att krediten är uppsagd och att den har förfallit till omedelbar betalning. Har du tur kan du göra upp med dom om en avbetalningsplan annars skickar dom direkt till KFM eller externt inkassobolag eftersom att skulden legat internt hos deras inkassobolag under dag 1 till dag 60.

Lumify, har jag dålig koll på nu. När jag hade dom för omkring två år sedan skickades jag vidare efter 2-3 månader någonstans däromkring.

Viaconto kan du som maximalt vara sen 3 månader + en månad (där den sista månaden innebär att du måste betala in hela krediten).
Tack :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp