Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur sega är Ikano egentligen?

Sökte ett renoveringslån via Sambla för över en vecka sedan, fick beviljat av Ikano.
Skulle ta upp till 24h för att få signera digitalt via Ikanos hemsida, ingen signering, kontaktade 2 dagar senare Sambla som sa att dom mest troligen kommer skicka via post pga corona, nu 10 dagar senare har det fortfarande inte kommit något. I måndags kontaktade jag Sambla igen varpå hon sa att hon skulle meddela rådgivaren som skulle höra av sig till mig, ingen återkoppling varken på måndagen, tisdagen eller onsdagen, ringer onsdag em och frågar vad som händer, han skulle ringa upp Ikano med en gång och sedan ringa upp mig, ringde aldrig upp igen, ringde Sambla 4 ggr nu när dom öppnade, inget svar.
Ikano har en beräknad väntetid på 58 minuter och jag ska försöka stå ut i telefonkö under arbetstid nu för att se vad som händer?!

Ångrar verkligen att jag testade Sambla, att inte få se erbjudandena själv och denna totala ignorans är verkligen värdelöst.

Någon annan som varit med om detta med Ikano?

Sambla är det värsta jag vet när det kommer till återkoppling. När man själv vill någonting och ringer in så är dom åt helvete. Men att ringa 100 gånger per dag för att sälja in ett lån går bra. Sen att man inte kan se buden själv är ju så ruttet. Slutade använda sambla för nåt år sen och kör bara advisa eller lendo nu.

Vad gäller lånet så skulle jag inte kontakta Sambla när det är banken du vill ha svar ifrån. Ring ikano och sätt på högtalaren medan du gör annat. Troligtvis någonting som gått snett.

Sambla är det värsta jag vet när det kommer till återkoppling. När man själv vill någonting och ringer in så är dom åt helvete. Men att ringa 100 gånger per dag för att sälja in ett lån går bra. Sen att man inte kan se buden själv är ju så ruttet. Slutade använda sambla för nåt år sen och kör bara advisa eller lendo nu.

Vad gäller lånet så skulle jag inte kontakta Sambla när det är banken du vill ha svar ifrån. Ring ikano och sätt på högtalaren medan du gör annat. Troligtvis någonting som gått snett.

Ikano hade kontaktat Sambla förra veckan då dom skrivit mitt kontonummer fel, ingen på Sambla hade den infon. Och rättningen var tvungen att komma via Sambla. Eftersom dom inte gick att få tag i bad jag om att få göra om ansökan direkt via dom med samma kreditupplysning och vips gick allt bra och pengarna kommer inom 3 dagar.

Om det är samla lån du angav i ansökan är nästan alltid ikano seg - dem har ju lösenkrav på samla lån och skuldebrevet skickas per snigelpost. (Ingen samla då är det digitalt iallafall vanligtvis)

Vill inte göra digitalt pga corona var en av de sämre förklaringarna jag hört..

Ikano kan ta upp mot 30 dagar, jag hade tur en gång, Advisa tog bort deras förfrågan för Ikano drog ut på tiden att min ansökan tillslut gick ut, men samma dag som Advisa avreggade sin förfrågan på UC kom pengarna fr Ikano..haha!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp