Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur sänka räntan och månadskostnaden på lån hos Collector?

Hej alla,
Har idag endast ett lån hos collector på 507k Var på 500k från början. Betalar 7200 i månaden där endast 500 går till amortering. Räntan äter upp mina pengar och lånet minskar inte, har dessutom tagit betalningsfri månad pga tidigare svårigheter med andra lån.
Hur gör jag för att kunna minska min månadskostnad och så småningom kunna bli av med lånet. Ca 6000 går till Räntan varje månad vilket är galet.

Inkomst 396k
2 ff som går ut i december.
Endast ett kreditkort som jag använder till å från 30k
1,3 betyg i kreddy.

Någon som kan ge mig bra tips?
Tack på förhand.

Vad har du för ränta hos Collector nu ?

Jag skulle vänta tills 2 ff försvinner och skicka en ansökan på 500 tusen att lösa 500 tusen. Tror att du får bättre ränta än du har nu , troligen 9-11%. Det kan hända att själva Collector erbjuder 9-10% . Eller att du söker hos Ikano 350 tusen, det är rak amortering och löser 350000 hos Collector . Då har du två lån men Ikano går ner snabbare då är det rak amortering och du har bara 150000 hos Collector, då kan du försöka extra amortera på det. Kommer inte på någon bättre lösning

Jag skulle vänta tills 2 ff försvinner och skicka en ansökan på 500 tusen att lösa 500 tusen. Tror att du får bättre ränta än du har nu , troligen 9-11%. Det kan hända att själva Collector erbjuder 9-10% . Eller att du söker hos Ikano 350 tusen, det är rak amortering och löser 350000 hos Collector . Då har du två lån men Ikano går ner snabbare då är det rak amortering och du har bara 150000 hos Collector, då kan du försöka extra amortera på det. Kommer inte på någon bättre lösning
Tack för tipsen.
Kan medlemslån via unionen funka? Såg att danskebanken erbjuder 400k till ca 6% på 10 år. Osäker om månadskostnaden minskar då.

Beroende på om det är rak amortering eller anuitet, vet inte hur är det hos Danskebanken. Men iallafall med 8% i ränta , 400 tusen och 10 år skulle det kosta 4853 kr / mån med anuitet och 6000 kr / mån med rak amortering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp