Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur reagera era nära o kära när ni berätta om era skulder?:/

Jag satt i skiten rejält för fem år sedan. Mina föräldrar gick in o löste allt nästan o jag har betalat tillbaka dom. Sen hamna ja i skiten igen pga av sjukskrivningar strul med Försäkringskassan osv så tog lån...ja vet idiotiskt. Har nu 38 tusen hos kronofogden o funderar på o släppa mitt CashBuddy lån på 40 tusen ca samt min skuld hos sileo kapital på 33 tusen...Jag har inte vågat berätta för mina nära o kära elr för mina föräldrar hur de ligger till..dom skulle bli så jäkla besvikna o förbannade rent ut sagt. Min sambo vet om typ hälften o just nu har vi de inte så jätte bra o han jobbar häcken av sig och är snart på väg in i väggen (han har kraschat rejält en gång förut) ja vet inte hur allt skulle bli om ja släppte bomben... Jag flyttade in i hans hus o vi har delad ekonomi o han har precis lånat upp sitt hus för o betala bort massa lån som han själv haft o nu är dom borta. Ush jag hatar allting o känner mig så slut pga av detta.A

Ska man berätta o riskera att allt ska gå åt helvete elr ska man köra på ett tag till.

Min högsta dröm just nu är att bli skuldfri o aldrig mer ta ett enda lån. Vill bara bli av med min skuld hos kronofogden på 38 tusen o sen bli kvitt sileo kapital o CashBuddy.... O nu när ja inte kan jobba fullt ut heller så tar de såklart längre tid då dom inte kan dra fullt på min löneutmätning :( ska gå på föräldrar ledigt ett år nu.

Vet inte va ja ville me detta inlägg....bara skriva av mig lite :(

Hej Tussan, har följt dig lite här eller sett något inlägg här och där.
Vad synd att det blivit knivigt igen. Man är inte ute ur skogen för att man ser ljuset heter det väl...
Jag vet inte hur jag hade gjort i din sits för utmätning kanske kommer ta ett tag och märkas för sambo? Måste du berätta för dina föräldrar igen? Jag är en väldigt ärlig person och berättade men har lärt mig att man inte alltid måste berätta allt. Ibland skadar det mer än man tror. Den personen som bryr sig om en måste "lida" fast man själv tycker att man lider mest av alla och att det borde vara lätt att förstå för anhöriga som gärna lägger det i sin hög av problem.
Jag kommer undvika lån i framtiden hur det än går, utmätning eller ej, men jag kommer också undvika att berätta igen om jag inte måste.
Dina föräldrar vill nog att du ska ha roligare saker att tänka på än ekonomi. <3 Fast det kan å andra sidan vara skönt att säga något. Om du har haft det jobbigt under den tiden skulderna tillkommit är det väl inte så konstigt att saker blivit fel eller att du varit tvungen p.ga. sjukskrivning.
Så du får välja utifrån vad du känner är rätt i din situation och smartast. Att man mår bra är ju viktigare än skulderna.

Hej Tussan, har följt dig lite här eller sett något inlägg här och där.
Vad synd att det blivit knivigt igen. Man är inte ute ur skogen för att man ser ljuset heter det väl...
Jag vet inte hur jag hade gjort i din sits för utmätning kanske kommer ta ett tag och märkas för sambo? Måste du berätta för dina föräldrar igen? Jag är en väldigt ärlig person och berättade men har lärt mig att man inte alltid måste berätta allt. Ibland skadar det mer än man tror. Den personen som bryr sig om en måste "lida" fast man själv tycker att man lider mest av alla och att det borde vara lätt att förstå för anhöriga som gärna lägger det i sin hög av problem.
Jag kommer undvika lån i framtiden hur det än går, utmätning eller ej, men jag kommer också undvika att berätta igen om jag inte måste.
Dina föräldrar vill nog att du ska ha roligare saker att tänka på än ekonomi. <3 Fast det kan å andra sidan vara skönt att säga något. Om du har haft det jobbigt under den tiden skulderna tillkommit är det väl inte så konstigt att saker blivit fel eller att du varit tvungen p.ga. sjukskrivning.
Så du får välja utifrån vad du känner är rätt i din situation och smartast. Att man mår bra är ju viktigare än skulderna.

Tack för svar :(

Ja jag vet inte hur jag ska göra o tänka kring allt längre. Allt känns som en mörk tunnel som aldrig tar slut o inte nog med de i våras förlora jag mitt barn en enda mardröm....o jag tänker mer på min ekonomi en min saknade dotter. Ush allt känns så mörkt nu..jag vill bara bli kvitt mina skulder o försöka kuna leva normalt igen men hur ska ja bära mig åt :( Sambon mår dåligt pga av att han får jobba så som han gör då han betalar de mesta o mitt samvete är totalt i botten för det.

Igår o idag e vi typ osams....han säger han är less o slut o bara ligger på soffan orkar ingenting säger han nu på helgen. Kanske inte så smart o släppa bomben då o berätta allt....mina föräldrar o jag har fått så dålig kontakt sen ja berätta för dom...har betalat av allt o gjort rätt för mig o de va dom som erbjöd sig o låna ut 210 000kr som ja varje månad betalat tillbaka på och va så tacksam för deras hjälp.....jag tror dom skulle hjälpa mig igen men ja skämmmmmms så

Jag lider me dig vi har precis släppt bomb me .Dom tog de rätt ok ändå men besvikelsen man såg de vill jag inte uppleva en gång till .Berätta för dina föräldrar de kanske löser sig lycka till

Igår o idag e vi typ osams....han säger han är less o slut o bara ligger på soffan orkar ingenting säger han nu på helgen. Kanske inte så smart o släppa bomben då o berätta allt....mina föräldrar o jag har fått så dålig kontakt sen ja berätta för dom...har betalat av allt o gjort rätt för mig o de va dom som erbjöd sig o låna ut 210 000kr som ja varje månad betalat tillbaka på och va så tacksam för deras hjälp.....jag tror dom skulle hjälpa mig igen men ja skämmmmmms så

Ja, vi brukar göra ljus, tvål, sticka saker och göra annat pyssel ihop som vi säljer, kanske är en idé på helgerna? Eller baka en massa så man har billigt bröd osv. Jag vet man blir galen av att inte kunna påverka sin situation, han blir trött på soffan antagligen. Om han visste vad du har för skulder nu kanske han hade fått eld i baken att sätta fart?

Hej Tussan
Synd att du inte berättade det för honom första gången du skrev här om det.
Jag skulle inte berätta det just nu,är så nära julemånad.
Försök att fira en fin jul i år .
Sen måste du nog berätta hur det ligger till.
Vet hur svårt det är,har själv upplevt det.
Men du kommer att må mycket bättre,annars äter det upp dig inifrån.
Alternativet är ju om du återigen kan få hjälp av dina anhöriga,då kanske han inte behöver veta det.
Din skuld är ju inte jätte enorm (tänker på
min egen skuld).
Men jag personligen skulle vänta med att berätta för någon ,.innan alla storhelger är avverkade.
Med andra ord färsk och ny start för år 2020.
Inga mer skelett i garderoben.
Finns kärlek så klarar ni detta också tillsammans.
Jag och min man har fixat det,även om det ibland skaver pga min strul med ekonomin.
Jag önskar dig allt väl i ditt beslut.:):).

Ja, vi brukar göra ljus, tvål, sticka saker och göra annat pyssel ihop som vi säljer, kanske är en idé på helgerna? Eller baka en massa så man har billigt bröd osv. Jag vet man blir galen av att inte kunna påverka sin situation, han blir trött på soffan antagligen. Om han visste vad du har för skulder nu kanske han hade fått eld i baken att sätta fart?

Han betalade min bil och ett lån jag hade när vi träffades som jag sedan skulle betala tillbaka....har betalat lite mer än hälften nu sen hamna ja efter med allt mitt andra som nu ligger hos kronofogden o de vet han tyvärr inte om....elr han vet att jag haft en skuld där förut men den betala ja bort de e de enda han vet men att ja nu slöpp allt annat ja har vet han inte om. Jag mår så dåligt o ja skulle berättat från första början känner jag. Vet inte om de e rätt läge nu o berätta allt då han själv inte mår bra..han har ett krävande jobb o jobbar borta mkt o vi håller på o renoverar huset så alla pengar går dit nu...så ja vet att han inte kan hjälpa mig denna gång...plus att han redan hjälpt mig en gång förut o ja har inte lyckats betala tillbaka allt o de tär enormt på mig o mitt samvete.

Kanske bäst o berätta för mina föräldrar iaf men hur ska jag berätta? Åka dit o säga ja behöver prata....jag har fått skulder igen elr hur fasen berättar man. Dom har ju redan hjälpt mig en gång 2014....jag bodde hemma hos dom en period o hade min post där. O då råka de komma ett brev från kronofogden om en försenad räkning....så de släppte ja bomben o min mamma blev fullständigt galen o min pappa med. Jäklar ja blev så utskälld o har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.....men dom sa vi ska hjälpa dig så dom gick till banken. O lånade upp sitt hus....o tände sitt sparkonto. Jag betalade tillbaka 2400kr varje månad tills skulden va borta.

Dom har inge lån på huset längre de är borta men va menas med att man belånar huset?:( Nu är dom förtids pensionärer o vet inte om dom kan hjälpa mig denna gång.... Men ja kan ju alltid fråga men de är just de där o berätta om fråga som tar emot :(

Han betalade min bil och ett lån jag hade när vi träffades som jag sedan skulle betala tillbaka....har betalat lite mer än hälften nu sen hamna ja efter med allt mitt andra som nu ligger hos kronofogden o de vet han tyvärr inte om....elr han vet att jag haft en skuld där förut men den betala ja bort de e de enda han vet men att ja nu slöpp allt annat ja har vet han inte om. Jag mår så dåligt o ja skulle berättat från första början känner jag. Vet inte om de e rätt läge nu o berätta allt då han själv inte mår bra..han har ett krävande jobb o jobbar borta mkt o vi håller på o renoverar huset så alla pengar går dit nu...så ja vet att han inte kan hjälpa mig denna gång...plus att han redan hjälpt mig en gång förut o ja har inte lyckats betala tillbaka allt o de tär enormt på mig o mitt samvete.

Kanske bäst o berätta för mina föräldrar iaf men hur ska jag berätta? Åka dit o säga ja behöver prata....jag har fått skulder igen elr hur fasen berättar man. Dom har ju redan hjälpt mig en gång 2014....jag bodde hemma hos dom en period o hade min post där. O då råka de komma ett brev från kronofogden om en försenad räkning....så de släppte ja bomben o min mamma blev fullständigt galen o min pappa med. Jäklar ja blev så utskälld o har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.....men dom sa vi ska hjälpa dig så dom gick till banken. O lånade upp sitt hus....o tände sitt sparkonto. Jag betalade tillbaka 2400kr varje månad tills skulden va borta.

Dom har inge lån på huset längre de är borta men va menas med att man belånar huset?:( Nu är dom förtids pensionärer o vet inte om dom kan hjälpa mig denna gång.... Men ja kan ju alltid fråga men de är just de där o berätta om fråga som tar emot :(

Jag förstår men jag känner ändå att du/ni har gått igenom trauma och föräldrarna kanske förstår att allt blivit pannkaka. Jag höll på att förlora min dotter på grund av hennes hjärta och jag har ju inte kunnat fungera helt normalt av den skräcken. Man ska inte skylla ifrån sig men jag tror ingen ifrågasätter att du som mor mår dåligt på ett djupare plan och att det säkert påverkar allt i livet... jag tror det. Skitsvårt att lösa ekonomin när större saker knackar på dörren. (Grät jättemycket av att skriva det här, usch)

Och jag kan säga att jag fick en rejäl utskällning av föräldrarna på grund av skulderna och att jag fått hjälp två gånger men jag grät och lyssnade och sen sa vi ändå att vi älskar varandra. Den där utskällningen är kanske bättre än att stå helt själv ibland.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp