Hur råder ni mig att göra, nytt lån lägenhet?

Hej.
Har sålt min bostadsrätt ovh fått ut en rejäl slant för den. Nu behöver jag ett nytt lån till min nya lägenhet. Jag har tyvärr också en del krediter o lån (ca 250 kkr i krediter och 500 kkr i blanko). Doch fick jag 2 milj i vinst när mitt nuvarande lån var betalt.
råder ni mig att betala av mina skulder o sen ansöka om ett högre lånebelopp. Har en bra inkomst på ca 55000 kr per mån. Eller vad? Jag e ensam sökande o lägenheten kostar ca 2,7 milj.

Hej.
Har sålt min bostadsrätt ovh fått ut en rejäl slant för den. Nu behöver jag ett nytt lån till min nya lägenhet. Jag har tyvärr också en del krediter o lån (ca 250 kkr i krediter och 500 kkr i blanko). Doch fick jag 2 milj i vinst när mitt nuvarande lån var betalt.
råder ni mig att betala av mina skulder o sen ansöka om ett högre lånebelopp. Har en bra inkomst på ca 55000 kr per mån. Eller vad? Jag e ensam sökande o lägenheten kostar ca 2,7 milj.
Jag hade betalat av alla krediter och blanco lån helt klart. Sedan efter det så har du till kontantinsatsen till den nya lägenheten. Räntan för boendet är ju förmodligen betydligt billigare än resterande lån. Förstår inte riktigt hur du menar att du ska göra men jag hade gjort enligt ovanstående.

Gjorde du en vinst på 2 miljoner så är det självklart att du ska använda en del av de pengarna till att betala dina skulder. Eller hur menar du? Betalar du bort dina lån och krediter har du fortfarande en rejäl slant till kontantinsats för det nya boendet.

Hej.
Om du menar att du har ca 2m cash efter att ha nollat gamla bostadslånet så vet jag hur jag handlat i alla fall. Betala av alla krediter och lån, köp bostaden med en rätt så liten kontantinsats max 20% ,kanske genom ett medlemslån som tex Unionen som nu erbjuder på 1,18%. Resten in på ISK konto där pengarna med stor sannolikhet växer mer en 1 % om året på lång sikt, men visst kan det svaja lite speciellt i Coronatider. Så hade jag gjort i alla fall så låter du värdeökning på bostad och ISK växa mycket snabbare än huslånet så snart är du en förmögen person! Tänk bara på att det tar en månad eller två innan kreditbetyget på Minuc sett att du nollat allt, så att du får bra erbjudanden från banker.

För mig är det självklart att nolla krediterna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp