Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur räknar jag räntan?

Hej. Tänkte om det finns någon som kan hjälpa mig.
Jag vet inte riktigt hur man räknar räntan.
Jag håller ju på att rotar om Ars och hur jag kan gå vidare med dom.
En sak jag undrar över hur jag räknar räntan för dom har ju ränta på 40% varje månad.
Lånet jag tog 2012 var på 6000 kr. Idag är skulden 41000 kr.
Räknar jag räntan på 6000 kr eller totala skulden?
Jag ska börja betala av den fort som bara den för att bli av med den . samtidigt håller jag på att kolla hur jag kan gå vidare med denna hemska bolag.

40 procent på 6000 varje månad blir det. Inte ränta på ränta.

Tack. Då vet jag hur jag håller koll på räntan.
Väntar bara på svar först om och vilka skulle vara eventuellt intresserade av vårt hus. Då får jag försöka betala bort dom.
Om ingen är intresserad då blir det prio ett att få bort ars.

Finns det något att använda i detta?:
Räntan får inte vara hur hög som helst. En kreditgivare som tar ut ränta som står i uppenbart missförhållande till motprestationen kan anses göra sig skyldig till ocker, vilket är ett brott som kan ge upp till fyra års fängelse (9 kap. 5 § andra stycket brottsbalken). För att en företrädare för kreditgivaren ska kunna dömas (företag kan inte dömas för brott) krävs således att räntan står i ett missförhållande till motprestationen, och att detta missförhållande dessutom är uppenbart. Detta är ett högt ställt krav.

Jag tänker att din skuld nu jämfört med lånebeloppet är ett rejält missförhållande till motprestationen... men jag är ju helt oinsatt i lagar och regler. Hoppas du har hjälp av något ombud. Det har ju varit diskussioner kring att begränsa räntan.

Du får polisanmäla företrädaren för ars. Hur det påverkar skulden är en bra fråga, utslaget har ju vunnit laga kraft.. möjligen om han blir fälld så kan du med den domen begära resning av utslaget..

Jag håller på att leta runt på vilket sätt jag kan gå vidare. Men polisanmälan kanske man ska börja med?
Tänker inte bara på mig själv utan alla andra som håller på att betala ockerräntor till dom. På något vis vill jag sätta stopp. Det är ju onte klokt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp