Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur prioriterar kronofogden löneutmätingen när dom delar ut pengarna?

CSN fick inte mer än nån annan när jag hade löneutmätning...

När jag läste lagen så förstod jag det som CSN prioriteras dvs inte ansedd att vara oprioriterad före andra blanco krediter.

I så fall läste jag en gammal lag för enligt den var det iaf så.

Vad du menade nu förstod jag inte riktigt.
Csn är inte en prioriterad fordran, om det varit annorlunda var det för över 10 år sedan i så fall.

Gammal tråd men jag har läst och läst och hittar inget riktigt svar, är restskatt en prioriterad skuld vid löneutmätning? När jag pratade med kf förra vecka så sa handläggaren att restskatt är prioriterat och att den skulle bli betald denna månad men så blev alltså inte fallet.. utmätningsbeloppet hade täckt i princip hela restskatten..

Ja skattekonto är prioriterad skuld. Underhåll har ännu högre prio dock

Märkligt att dom bara fick några kronor då som resterande av skulderna.. samma för sambon. Spelar egentligen ingen större roll.. tyckte det var så konstigt bara.

Sedan kan du välja att betala en viss skuld (som t.ex. bilskatten om du har den möjligheten. När det gäller skatteskulder kan man inte betala hur som helst utan det skall tydligen gå på den äldsta först. Det var iaf det svaret jag fick.

Csn återkallar skulden från KFM efter ett tag om den inte blir betald och så läggs den på nästa år. Har varierat mellan 1-3 år så vet inte om det finns något fastställd tid.

Fick den lite låter konstigt, fanns andra a mål med samma prio som var äldre är det rätt.

Sedan kan du välja att betala en viss skuld (som t.ex. bilskatten om du har den möjligheten. När det gäller skatteskulder kan man inte betala hur som helst utan det skall tydligen gå på den äldsta först. Det var iaf det svaret jag fick.

Csn återkallar skulden från KFM efter ett tag om den inte blir betald och så läggs den på nästa år. Har varierat mellan 1-3 år så vet inte om det finns något fastställd tid.

Man kan alltid göra egna betalningar på vissa slulder och välja.
Vid löneutmätning kan man inte välja

Ja, utmätningen delades procentuellt eller proportionerligt så den fick kanske 250 kr av en utmätning på 15 000. Varken jag eller sambon har andra a mål, eller jag har en mindre skuld till CSN som varje månad får några kronor men det är i sin ordning har jag förstått

Ja, utmätningen delades procentuellt eller proportionerligt så den fick kanske 250 kr av en utmätning på 15 000. Varken jag eller sambon har andra a mål, eller jag har en mindre skuld till CSN som varje månad får några kronor men det är i sin ordning har jag förstått

Ni har inga amål men har amål ändå..?
Skattekontot skulle fått alla pengar i fördelningen om det ingick i beslutet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp