Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur påverkar sambons lön vid utmätning/sanering?

Inte sett någon tråd angående hur sambon drabbas vid utmätning/sanering?

kollar man på KFMs hemsida så skall man ha kvar 8700 för sambos/jämnlika och sedan 2700 per barn.

De går väl inte in och tar av hennes lön?

och jag ska väl fortfarande stå för halva boendekostnaden?

Annars är det ju mer lukrativt att hon skriver sig hos morsan och jag står som ensam ägare till våran hyresrätt med 14k i hyra + 2 ungar.

Dom tar inte av hennes lön men tjänar hon mer än dig får hon stå för större del av gemensamma kostnader så som hyra å mat tex. På så vis kan dom ju få mer pengar från dig. Tjänar du mer betalar du mer av hyra och mat procentuellt.

Dom tar inte av hennes lön men tjänar hon mer än dig får hon stå för större del av gemensamma kostnader så som hyra å mat tex. På så vis kan dom ju få mer pengar från dig. Tjänar du mer betalar du mer av hyra och mat procentuellt.
Fattar! Sjukt ändå att sambon ska behöva dra större last då allt är mina skulder. Just nu har jag en 40k isch och hon 18k, vilket då innefattar att jag kommer få dra det större och även ha en slant över till ungarna om jag förstod det rätt?

Fattar! Sjukt ändå att sambon ska behöva dra större last då allt är mina skulder. Just nu har jag en 40k isch och hon 18k, vilket då innefattar att jag kommer få dra det större och även ha en slant över till ungarna om jag förstod det rätt?
Då du tjänar mer så räknar dom att du står för större delen av tex hyran.
Du kan kolla kfm sida för uträkning så ser du ungefär vad du får behålla och hur mycket kfm kan ta.

Om jag pluggar och får csn men vill jobba extra låt säg 5000 netto per månad. Blir det utmätning på de 5000? @Lasseman

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp