Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur påverkar nytt jobb min skuldsanering 2025-2030?

hej jag har ansökt om skuldsanering när jag loggar in på kronofogden ser jag en kalender 2025-2030 jag tror min skuldsanering har börjat för jag har ingen lön
hur blir det om jag får ett jobb avbryts min skuldsanering och jag börjar betala skulderna som jag har hos kronofogden eller hur funkar det ?

Det här måste vara ett skämt?
Har du haft 0 kontakt med KFM? Har du inte läst dina brev?

Du har fått en del papper, bland annat beslut om skuldsanering om du har skuldsanering.. har du inte fått något sånt har du inte skuldsanering.

Inte första gången jag läst här om folk som slängt iväg ansökan till SS utan att veta hur det fungerar.
Själv lusläste jag allt jag kunde hitta (det var bla så jag hamnade här), dels för att såklart veta vad jag egentligen ansökte om men även för att veta processen dit och om man kunde öka chanserna på något sätt.

Sedan så finns det såna som TS som tror att han/hon har beviljad skuldsanering men vet inte säkert.
Och vet inte heller vad som händer om man får en betalplan på mer än 0 kr.

Underhållande.

Det här måste vara ett skämt?
Har du haft 0 kontakt med KFM? Har du inte läst dina brev?

Jag har haft samtal med personer på denna nivå och lägre. Upprörda över att kfm drar pengar i deras skuldsanering trots att juni är betalningsfritt osv..

Inte första gången jag läst här om folk som slängt iväg ansökan till SS utan att veta hur det fungerar.
Själv lusläste jag allt jag kunde hitta (det var bla så jag hamnade här), dels för att såklart veta vad jag egentligen ansökte om men även för att veta processen dit och om man kunde öka chanserna på något sätt.

Sedan så finns det såna som TS som tror att han/hon har beviljad skuldsanering men vet inte säkert.
Och vet inte heller vad som händer om man får en betalplan på mer än 0 kr.

Underhållande.
Det borde dock vara omöjligt att ha en skuldsanering utan att ha varit i kontakt med någon på KFM som förklarar läget tänker jag?

Mycket som är lite oklart här.
Vad menar du att du inte får någon lön, jobbar du inte ?
Jobbar du får du ju din lön vare sig du har sanering eller löneutmätning.
Är det nu en sanering du sökt och haft samtalet med handläggaren så är nästa steg att du tittar i POIT
om du finns med där för inledande sanering.
Är saneringen klubbad ock klar, så ska du fått en massa papper hem med bla betalplan.

Mycket som är lite oklart här.
Vad menar du att du inte får någon lön, jobbar du inte ?
Jobbar du får du ju din lön vare sig du har sanering eller löneutmätning.
Är det nu en sanering du sökt och haft samtalet med handläggaren så är nästa steg att du tittar i POIT
om du finns med där för inledande sanering.
Är saneringen klubbad ock klar, så ska du fått en massa papper hem med bla betalplan.
jag har aktivitet stöd ersättning 3500kr/månad. är arbetslös. när jag loggar in på kronofogdens så ser jag det här se bifogad fil

Bilagor

• skuld.jpg
    skuld.jpg
    65.1 KB · Visningar: 56
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp