Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur påverkar borttagna UC-förfrågningar mitt creditscore?

Inatt försvann 1 av 4 förfrågningar men såg nu på min uc att det inte gjorde nåt för mitt betyg som är 0,9 i risk undrar om det tar tid att uppdateras eller 1 förfrågning inte så gör nåt om inte 1 till försvinner kanske? Jag har 3 till som försvinner feb. Nån som vet
Tack

Brukar uppdateras klockan 08-09 för betyget har jag märkt när UC ffr försvinner. Men scoren verkar vara en gång i månaden.

Kan du redan se på UC att den är borta alltså? Tror och hoppas att @Pojop har rätt. Men det är inte alltid en ff förmår att ändra betyget, men generellt brukar de göra det en eller ett par tiondelar.

Det försvann direkt inatt men ser att inget ändrats än iaf

Inte säkert att den ändrar sig över huvud taget, min sista ff försvann för ett halvår sen och jag har fortfarande samma uc betyg som innan den försvann..

Hur mky hade du i betyg har du mkt skulder, bolån?
Jag har 0,6 i betyg, inget bolån, 2 st lån på totalt 556k och 486k i årsinkomst.

Hoppas dock att det sjunker denna månaden då jag la märke tidigare till att efter 5 månader av att stå still tidigare så har den hoppat ner.
Så den har den här månaden på sig att sänka sig ett hack för att min teori ska hålla :)

Hej

Det beror på vilken typ av UC förfrågning det är.

En UC förfrågan från en storbank när det gäller bolån påverkar ditt credit score i mindre utsträckning gentemot tex en Låneföremdlare (så som Lendo etc) när det kommer till privatlån.

Så vem som gjort förfrågan spelar också en viktig roll gällande ditt credit score.

Senast ändrad:
Var från lendo förra året så får se hur det blir om några veckor

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp