Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ofta tittar företagen på betalningsföreläggande?

Frågan lyder som titeln.
Hur ofta är det att företag tittar på gamla betalningsföreläggande när man ansöker om lån?

Ska försöka mig på ett samlingslån i höst/vinter. På senare dagar har jag tampats med ett par skulder, har aldrig fått något utslag hos kronofogden eller så men antalet betalningsföreläggande är ju ett par till antalet (som senare återkallats).
Känns dock som att de flesta företagen tittar på aktiva skuldsaldon. Ganska hårt om man blir stämplad pga betalningsföreläggande. Känns ju som att det inte är någon mening att det blir återkallat annars.
Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Vad jag vet gör ingen storbank det iallafall.

Alltså förelägganden borde väl inte ha någon betydelse eller vara allt för intressanta.
Borde ju vara utslag och/eller aktiva skuldsaldon med mera som är mest intressanta.
Men å andra sidan: har du en rad med betalningsföreläggande innebär det ju rent översiktligt att man är en person som ofta är sen med inbetalningar..
Inte så att alla första bara råkar skicka till kronofogden.

Gfmoney nekar ifall man har betalningsförelägganden.

Det är nog bara några få småaktörer som gör det

Det är nog bara några få småaktörer som gör det
Absolut. Men vore inte det rimligare med tvärtom? Det vill säga att de större kanske mer seriösa företagen eller de större bankerna tittar på det? Säger inte att du har fel, snarare att jag tror att det är så. Men låter orimligt, men vem sa att lån osv alltid var rimligt?:facejoy::axelryck:

Absolut. Men vore inte det rimligare med tvärtom? Det vill säga att de större kanske mer seriösa företagen eller de större bankerna tittar på det? Säger inte att du har fel, snarare att jag tror att det är så. Men låter orimligt, men vem sa att lån osv alltid var rimligt?:facejoy::axelryck:
Det är för många ansökningar för typ Swedbank att sitta i kö för att kolla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp