Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur ofta gör Kronofogden ny utredning?

Ni som har utmätning och har haft ett tag hur ofta har KF gjort ny bedömning på ert utmätningsbelopp? Har ni gått mer än ett år med samma betalningsbelopp?

Tror det är väldigt olika, jag har haft löneutmätning i några år och dom har bara gjort en ”bedömning”.
mvh

Det var 30 månader mellan mina två första.

Tack för svar. Mitt beslut togs i mars detta år så kanske kan klara mig till mars 2024 minst då eller kanske tillmed 2024 ut med den utmätningen jag har nu

Årlig omräkning av beslut​

Vi bestämmer en gång per år hur stort normalbeloppet ska vara. I samband med det räknar vi om din löneutmätning. Normalbeloppet är kopplat till konsumentprisindex som Statistiska centralbyrån (SCB) fastställer.

Årlig omräkning av beslut​

Vi bestämmer en gång per år hur stort normalbeloppet ska vara. I samband med det räknar vi om din löneutmätning. Normalbeloppet är kopplat till konsumentprisindex som Statistiska centralbyrån (SCB) fastställer.

Det stämmer, det är dock inte samma sak som intervallet mellan utredningar.
24 månader är inget ovanligt, inget hindrar dock kortare än så.

Fattar jag rätt nu. Det räknas fram ett belopp som går till löneutmätning. Om jag sen efter en månad skulle byta bostad till en billigare, så skulle jag eventuellt få ha kvar samma utmätninsbelopp i upp mot 2 åt?

Fattar jag rätt nu. Det räknas fram ett belopp som går till löneutmätning. Om jag sen efter en månad skulle byta bostad till en billigare, så skulle jag eventuellt få ha kvar samma utmätninsbelopp i upp mot 2 åt?
Längre än så också

Frågan är, varför skulle man vilja göra så? vill du intelligent av med skulden snabbare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp