Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket vågar jag söka?

Tänkte söka ett samlingslån men vet inte hur mycket jag ska söka på. Har en årsinkomst på ca 575,000 och underskott på 52,000. 3 ff på UC, från februari, april och juni. Tanken var att försöka samla mitt kreditkort på 90,000 (14% ränta) och betalkoll på 50,000, men hade också varit skönt att kunna lösa en privat skuld på 70,000 också.
Total skuld idag är ca 1,100,000 kr och sist jag sökte i Juni fick jag 0 erbjudanden. Då sökte jag 200,000 och valde samla lån för hela summan.
Vågar man söka likadant igen eller ska jag nöja mig med 150,000 och hoppas på nåt bättre?
Lånen idag är:
Marginalen ca 320,000
MedMera ca 270,000
Santander ca 95,000
Ikano ca 180,000
Ecster kredit 90,000
Betalkoll 50,000

Alla banklån ligger med åtminstone överkomliga räntor, typ 5-6,5%.
Vad tycker ni?

Det troliga är att du får dåligt eller 0 erbjudanden denna gång också, testar du skulle jag föreslå 140

Du har redan räntor på en nivå som ett samlingslån troligen inte skulle skulle förbättra.

Du har redan räntor på en nivå som ett samlingslån troligen inte skulle skulle förbättra.

Ja banklånen kommer få ligga, det är kreditkortet och betalkoll på 14% vardera jag vill få bort. Resten är annuitetslån som jag betalat ett tag på redan så de kommer nog att få ligga kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp