Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket underskott får man ha?

Hej,

Jag är i riktigt stort behov av ett samlingslån... men är orolig för mitt stora udnerskott..

Inkomst 375 000
Underskott 100 000
FF 8 (3 är från i maj.)
Score 3,8%
Blanco/Synligt 48 000 (rememeber)
Kredit 20 000 - Bank Norweigan)

Någon som har någon ide om detta skulle kunna tänkas gå igenom någonstans?? Jag vill inte söka via Lendo.. då jag känner många som jobbar där och vill inte ha mitt namn flashat internt där. Skulle vilja ha tips på vart jag ska prova där ni tror jag har störst chans. Tror ni någon tillåter udnerskottet? Jag tänker väl främst på BN? Men finns det även andra där man skulle kunna ha en chans? Är i behov av ca 100 000 men får jag 150 000 så bakar jag även in remember lånet.. skönt och ha allt på samma ställe.

Vore toppen om jag kunde få lite tips på vart jag kan vända mig.. Någon som har någon ide om relationen lön/underskott.. vad kreditmallarna brukar tillåta...??

Tack,

Hej,

Jag är i riktigt stort behov av ett samlingslån... men är orolig för mitt stora udnerskott..

Inkomst 375 000
Underskott 100 000
FF 8 (3 är från i maj.)
Score 3,8%
Blanco/Synligt 48 000 (rememeber)
Kredit 20 000 - Bank Norweigan)

Någon som har någon ide om detta skulle kunna tänkas gå igenom någonstans?? Jag vill inte söka via Lendo.. då jag känner många som jobbar där och vill inte ha mitt namn flashat internt där. Skulle vilja ha tips på vart jag ska prova där ni tror jag har störst chans. Tror ni någon tillåter udnerskottet? Jag tänker väl främst på BN? Men finns det även andra där man skulle kunna ha en chans? Är i behov av ca 100 000 men får jag 150 000 så bakar jag även in remember lånet.. skönt och ha allt på samma ställe.

Vore toppen om jag kunde få lite tips på vart jag kan vända mig.. Någon som har någon ide om relationen lön/underskott.. vad kreditmallarna brukar tillåta...??

Tack,
Du har ett otroligt stort underskott i förhållande till din inkomst. Med dina förutsättningar hade jag vänt mig till Axo finans.

Jag har fått på collector via lendo med större underskott o mer blanco. Tror de finns via Axo oxå om du ny inte vill köra lendo.

ok, tack för svar. Provar eventuellt med axo då. Kan tänka mig att marginalen eller collector som du skrev ovan skulle kunna fungera.

Men åter till första frågan: hur stort underskott i förhållande till lönen är ok?

Känns som dina tre förfrågningar i maj kan vara största problemet

hur funkar egentligen underskott och score vad menas egentligen med de?

Jo.. förmodligen tufft med 2 sådana färska UC.. men de har itne varit problem tidigare år från t.ex BN med månadsfärska UC. Kanske hårdare nu.. ska söka i nästa vecka och se vad som händer. Hoppas Hoppas! Har alltid skött mig där på tidigare lån som återbetalats så får hoppas att de även har någon intern historik som de även tar hänsyn till.

UC Score = Antal % chans att man får betalningsproblem utiftfrån statistik.
Underskott av kapital = Antalet ränter som betalade föregående år.. (Har stort Bostadslån så enbart 40 000 kommer därifrån på mig)

Prova skicka ett email till Balanzia och beskriva din uc och fråga vilken ränta dom kan erbjuda så slipper du dra på dig en upplysning i onödan. Jag hade sämre score än dig 6,1 och 9 betalningsanmärkning dock över 2 år gamla. Inkomst 540k och 30k i underskott, jag skrev att jag vill ta ett samlingslån och samla alla mina krediter och lån 130k (tror 110k var synliga). Fick tillbaka ett email direkt där dom bad mig göra en ansökan eftersom dom kunder erbjuda 11% ränta om jag var intresserad. Sen ansökte jag vid lunchtid förra måndagen fick bifall och signerade samma dag via bank id. Fick pengarna på kontot redan dagen efter så kan verkligen rekommendera dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp