Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket spara till buffert? har samlingslån på 167000

Jag har samlingslån på 167000 å ska börja betala in i augusti 6000 varje månad har en lön på 18500 hur mycket tycker ni att jag ska spara till buffert ? Jag har nu lön på 14436 i juli månad å har 1000 kronor på en skuld att betala å utgifter på 6000 varje månad . hur mycket ska jag spara varje månad

Jag har samlingslån på 167000 å ska börja betala in i augusti 6000 varje månad har en lön på 18500 hur mycket tycker ni att jag ska spara till buffert ? Jag har nu lön på 14436 i juli månad å har 1000 kronor på en skuld att betala å utgifter på 6000 varje månad . hur mycket ska jag spara varje månad

Hur mycket tycker du själv att du kan spara när alla räkningar är betalda?

Allt sparande är ju bra, sen om man kan spara 300 eller 3000 är ju individuellt.

Hur stor buffert siktar du på att ha?

Det är väl bättre att amortera mer på lånet än att hålla på och spara, såvida du inte har hittat ett magiskt sparande som är säkert samtidigt som det ger en hög avkastning.

Sikta på att ha en buffert till att börja med på 15 000. Därefter när du har nått det målet så sikta på Att kunna spara 1000 i månaden som du fyller upp den 15 000 med. Oförutsedda utgifter kommer förr eller senare. Kan du inte spara någon månad så går det inte men då har du i alla fall gjort det föregående månad, all lycka till dig!

Det är väl bättre att amortera mer på lånet än att hålla på och spara, såvida du inte har hittat ett magiskt sparande som är säkert samtidigt som det ger en hög avkastning.

Fast en buffert bör ju alla ha om inte främst för att slippa ta lån om något händer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp