Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket pengar har ni kvar efter alla utgifter?

In 45
Ut 12
Inga lån, krediter eller kreditkort.

Var fattig som en kyrkråtta med enorma skulder för många år sedan.
Samma sak för mig... var oxå fattig som en kyrkråtta... Levde med löneutmätning i 8 månader under 2018, men lyckades 2019 "få" en skuldsanering som avslutades i mars i år.
Netto lön idag 38tkr, utgifter 10tkr...

Är så innerligt ödmjuk och tacksam för den omstart som skuldsaneringen genererade.

Till alla som kämpar... håll ut. Det finns vägar ut från skuldträsket om det sen innebär hjälp via en skuldsanering... so be it !! :)

Samma sak för mig... var oxå fattig som en kyrkråtta... Levde med löneutmätning i 8 månader under 2018, men lyckades 2019 "få" en skuldsanering som avslutades i mars i år.
Netto lön idag 38tkr, utgifter 10tkr...

Är så innerligt ödmjuk och tacksam för den omstart som skuldsaneringen genererade.

Till alla som kämpar... håll ut. Det finns vägar ut från skuldträsket om det sen innebär hjälp via en skuldsanering... so be it !! :)
Förstår precis hur du känner. Har inte haft skuldsanering, men har betalat 800K via bl.a löneutmätning och det är väl ungefär samma sak.
Det finns en fördel med att ha levt fattigt en längre tid: när det väl vänder får man plötsligt extremt mycket pengar över som inte behövs eftersom man är van att leva snålt. För något år sedan fanns det inte på kartan att man skulle kunna 10-tusen över på förra lönen när nästa kommer, idag är det den nya standarden.
För egen del har jag dessutom lärt mig extremt mycket om inkassobolagens sätt att arbeta, hur skulder säljs till höger och vänster etc. Nyttig erfarenhet, det också.

Mellan 6000 till 11000
In 32
Ut 21-24 beroende på månad.

Betalar mycket räntor tyvärr :(
Utan lån hade jag haft dryga 24000 kvar efter lön, helt sinnes!! Måste kötta!!
Då sitter vi ungefär i samma båt just nu. 6-11 000 kvar efter utgifter beroende på månad osv. Hur känner du, får du det gå runt och känns de ok ? Några tips ? :)

Då sitter vi ungefär i samma båt just nu. 6-11 000 kvar efter utgifter beroende på månad osv. Hur känner du, får du det gå runt och känns de ok ? Några tips ? :)

Ja det går väl runt, men har svårt att amortera extra. Ibland kan det bli väldigt tight, men drygar ut kassan via att tjäna lite extra på på diverse saker. Men man lär sig att leva snålt.
Mitt tips är väl egentligen att leta efter extrapriser på mat, handla kläderna på sellpy. Kostar en bråkdel och man kan köpa nya oanvända kläder.

Mina fasta utgifter
Hyra: 10500
Telefonabonnemang osv : 1500
Försäkringar: 2000
KFM: 800
Nöjestjänster: 500
Gymmet: 500
Spar: 2000

= ca 18300

Inkomst varierar väldigt.
Men snittet 28 000.

Ca 10 000 kvar till mat, hygien, kläder osv. Samt ev busskort

Netto in mig själv 40300:-
Netto in sambo 16500-18500:-
Fasta utgifter tillsammans i snitt för 2023 är 7838:- (3 bilar inkluderade)
Bor på en avstyckad gård med eget verkstad, stall, kennel, hönsgård.
inga lån på någonting därav de låga utgifterna.
Övriga utgifter är större , har 6.5mil enkel till jobbet, äter en del ute och gör andra aktiviteter. 5katter som behöver mat. Löpande renoveringar till gården.
Sambon sparar 5k i månaden och jag allt från 5-25k beroende på vad som är inköpt eller ska köpas in.

Lever med löneutmätning och de månader jag inte får ut mer än minimum (förbehållsbeloppet) så har jag ca 5000:- kvar efter fasta utgifter. Dessa 5000:- ska räcka till mat, och allt annat som kan tänkas behövas. Inte mycket utrymme med andra ord.

Efter ha lagt undan 25k och betalt räkningar så har vi ca: 23k kvar att spendera på mat,bränsle osv

Jag har, i bästa fall, 9000 kvar efter lön. Jag jobbar som en tok och har också extra uppdrag åt socialtjänsten (till vuxna, så ingen behöver se mina lån). Min man jobbar också, hur mycket som helst.

I december 2026 kommer vi att vara två personer med blanco under årsinkomsterna, så det är väl bara att tuta och köra. Vad jag gör för att lugna nerverna -blancolånen börjar bli lite "gamla" så de minskar med 10.000 i månaden i nuläget så varje månad loggar jag in på kreddy och tycker att jag är duktig. Jag vill byta liv och skulle gärna lägga ut fastigheten ( som är som ett paradis på sommaren). Men det är bara jag som vill det, inte min andra hälft.

Har varit bedrövad ett tag nu, men jag har bestämt mig för att klara det här och tänker att allt skulle kunna vara värre. Om jag får vara frisk några år till ska det nog lösa sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp