Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket påverkar underskott till chans av lån?

Hej, skulle vilja samla två lån jag har till ett. Grejen är att min inkomst är bättre nu och väldigt lågt underskott 2022, så söker jag nu ser det ju bättre ut så. Mitt UC betyg är 1.

Däremot denna deklaration så kommer lönen var lägre och underskottet högre.

När syns årets deklaration på UC? Alltså nya lönen och underskottet?

Tänker att det kanske är värt att slösa en UC nu innan nya uppgifter kommer?

Skulle jag ändå inte få något bra erbjudande nu så gör det inget. Eftersom jag ändå kommer behöva vänta tlll nästa år, då min lön ökar med 90.000kr och underskottet halveras, och då kommer alla UC ändå ha försvunnit.

Någon? Vad tror ni? Bättre att chansa med en förfrågan innan min sämre lön uppdateras och större underskott?

Har 1 i uc och 4ff. Grejen är att det gör inget att slösa en uc nu, då jag ändå kommer vänta till nästa års deklaration för nästa försök, och då kommer alla ff vara borta.

Eftersom min lön detta år kommer vara 70.000 högre och lägre underskott till nästa år, så kommer det inte vara någon idé att söka detta år efter uppdateringarna kommer då min lön 2023 var sämre.

Därav tänkte jag att man borde kanske chansa nu innan de sämre uppdateringarna kommer?

Hur ska jag söka för störst möjlighet, så lågt belopp som möjligt? Vilken låneförmedlare ger högst chans?

För vissa syns det i mitten av april och för vissa i mitten av juni.

Passar på att sno tråden då jag också har snarlik problematik. Min inkomst kommer bara att öka från ca 411K till 423K men kommer gå från överskott på ca 15K till ett underskott på 80-90K. Har lyckats med att ta mig ner från en riskprognos på över 30% till 10.5% så man vill ju inte att underskottet ska sabba det helt...

Någon? Vad tror ni? Bättre att chansa med en förfrågan innan min sämre lön uppdateras och större underskott?

Har 1 i uc och 4ff. Grejen är att det gör inget att slösa en uc nu, då jag ändå kommer vänta till nästa års deklaration för nästa försök, och då kommer alla ff vara borta.

Eftersom min lön detta år kommer vara 70.000 högre och lägre underskott till nästa år, så kommer det inte vara någon idé att söka detta år efter uppdateringarna kommer då min lön 2023 var sämre.

Därav tänkte jag att man borde kanske chansa nu innan de sämre uppdateringarna kommer?

Hur ska jag söka för störst möjlighet, så lågt belopp som möjligt? Vilken låneförmedlare ger högst chans?
Sök nu i så fall, om dina förutsättningar är bättre nu än eftr uppdatering. Man vill ju söka med så bra förutsättningar som möjligt.

Passar på att sno tråden då jag också har snarlik problematik. Min inkomst kommer bara att öka från ca 411K till 423K men kommer gå från överskott på ca 15K till ett underskott på 80-90K. Har lyckats med att ta mig ner från en riskprognos på över 30% till 10.5% så man vill ju inte att underskottet ska sabba det helt...
Ca 10 max 20% anses ok underskott som jag har förstått det. Din inkomst ökar marginellt så kanske lika bra att söka nu innan uppdatering.

Sen ska man komma ihåg att det inte bara handlar om inkomst och underskott. Den totala skuldsättningsgraden mot inkomsten spelar också roll, samt några andra parametrar.

Står inför samma dilemma..
Vet dock inte exakt hur mycket underskottet påverkar.

Går från 2023:
Inkomst - 500k
Underskott - 100k

Till 2024:
Inkomst - 650k
Underskott - 160k

Tror ni den ökade lönen väger upp det större underskottet?
Osäker om jag ska söka nu eller efter uppdateringen i april.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp