Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket påverkar kreditbetyget vid en ansökan egentligen?

Hej!
Jag har en liten fundering som ni kanske kan hjälpa mig med…. Jag är högt belånad om man ser till min årsinkomst (ca 3x) och har såklart svårt att få nya lån för att samla osv , men jag har inga anmärkningar , i morgon(!) försvinner sista förfrågan och står på exakt 1.0% idag(!) i kreditbetyg- hur mkt påverkar det i mitt fall att inte ha förfrågningar, rätt ok kreditbetyg samt inga anmärkningar egentligen, när det gäller ett samlingslån oavsett summa, när jag är så högt belån

Fast inkomst och 30000kr/mån före skatt.

Jag ogillar att låta negativ, men min erfarenhet från senaste årets sökande är att det är väldigt tufft (även med bra betyg) om man har alltför hög lånegrad. Och över 3.0 är nog för mycket för att kunna få bra erbjudanden via Lendo osv. Din bästa chans är nog att få ett personligt erbjudande. Har sett flera nämna Nordea till exempel.

Jag ogillar att låta negativ, men min erfarenhet från senaste årets sökande är att det är väldigt tufft (även med bra betyg) om man har alltför hög lånegrad. Och över 3.0 är nog för mycket för att kunna få bra erbjudanden via Lendo osv. Din bästa chans är nog att få ett personligt erbjudande. Har sett flera nämna Nordea till exempel.
Jag tror som @Gaston om jag går på egen erfarenhet.
Min lånegrad är ca 2.5 x årsinkomsten och de bästa erbjudanden jag fick med medlåntagare via Lendo var ca 11% vid 350k och 9.5% vid 200k.
Årsinkomst tillsammans ca 850k.

Jag tror som @Gaston om jag går på egen erfarenhet.
Min lånegrad är ca 2.5 x årsinkomsten och de bästa erbjudanden jag fick med medlåntagare via Lendo var ca 11% vid 350k och 9.5% vid 200k.
Årsinkomst tillsammans ca 850k.
Tillägg: Mitt kreditbetyg var vid tillfället 0.6% med 4 aktiva FF.

Tack för era svar och visst förstår jag att jag nog knappast skulle få ett erbjudande ens via låneförmedlare för dagen… kanske provar längre fram men tänker på det där om personligt erbjudande från ex Nordea osv det låter intressant då jag sett flera skriva om detta… men i ärlighetens namn hur många har fått ett positivt besked på detta sätt? Jag tänker mig att jag ska bli totalkund vid en bank och då hela familjen med såklart så ska kolla upp det lite mer seriöst under våren!

Om man höjer inkomsten på den fasta(!) inkomsten från ex 1/1 hur länge måste man vänta för att bankerna ska godta ex lönespecifikationer som säkerhet? 3-4 månader?

Verkligen tacksam för all input och tips gällande ev test av samlingslån och även via personlig kontakt direkt med bank!

Ni är guld värda!

Kan tillägga att jag har 9st kreditgivare fördelat på 7st Blanco, 1st konto kredit samt 1st avbetalning. Rätt dåliga räntor med!!

Ett samlingslån där jag skulle kunna baka ihop några skulle fortfarande vara positivt och skulle absolut gynna framtida kampen , men är det ens värt att testa? Är mest rädd för att jag inte ska få ett enda erbjudande… (mest troliga antar jag)

Kan tillägga att jag har 9st kreditgivare fördelat på 7st Blanco, 1st konto kredit samt 1st avbetalning. Rätt dåliga räntor med!!

Ett samlingslån där jag skulle kunna baka ihop några skulle fortfarande vara positivt och skulle absolut gynna framtida kampen , men är det ens värt att testa? Är mest rädd för att jag inte ska få ett enda erbjudande… (mest troliga antar jag)
Jag tänker så här; du har en bra inkomst och ett bra score på UC. Tanken är inte för dig att ta nya lån och utöka lånegraden utan att lösa tidigare lån med sämre villkor.
Hur höga är räntorna på dina, låt säga, 3 sämsta lån och krediter och vad är totalbeloppet för dessa? Kanske är värt att baka ihop de sämsta till ett blanco på 150-200k?

Tack för era svar och visst förstår jag att jag nog knappast skulle få ett erbjudande ens via låneförmedlare för dagen… kanske provar längre fram men tänker på det där om personligt erbjudande från ex Nordea osv det låter intressant då jag sett flera skriva om detta… men i ärlighetens namn hur många har fått ett positivt besked på detta sätt? Jag tänker mig att jag ska bli totalkund vid en bank och då hela familjen med såklart så ska kolla upp det lite mer seriöst under våren!

Om man höjer inkomsten på den fasta(!) inkomsten från ex 1/1 hur länge måste man vänta för att bankerna ska godta ex lönespecifikationer som säkerhet? 3-4 månader?

Verkligen tacksam för all input och tips gällande ev test av samlingslån och även via personlig kontakt direkt med bank!

Ni är guld värda!
Från vår egen historia: Vi blev totalkunder på Swedbank för ca 5 år sedan och fick jättemycket bra hjälp och en personlig kontaktperson. Hen kände till hela vår historia och hade möjlighet att hjälpa oss med lån till en kontantinsats och mindre lån för renoveringar etc. Spola framåt några år och vi har fortfarande en bra kontakt med det är inte alls samma ekonomiska hjälp som tidigare. Förstår att det är helt andra förutsättningar nu jämfört med 4-5 år sedan.

Ja det är nog lite det som skaver i mitt huvud just nu att just att allt är lite förändrat för dagen…

Jag tänker mest på om det ens skulle ge mig ett enda erbjudande idag via låneförmedlare (oavsett summa) för att få ner månadskostnad helt enkelt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp