Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket påverkar en inkomstökning?

Idag ser det ut så här gällande taxerad inkomst:
2021 408 900 kr
2020 474 000 kr

Men i år 2022 blir det 523 000 kr. Har deklarerat och får tillbaka på skatten i början av juni.

Nu i april:
UC: riskprognos 25,5%
Creditsafe: hög kreditvärdighet
Bisnode: Beräknad kreditrisk 1 (avrådes)

Frågor:
1. När syns min förbättrade inkomst?
2. Hur mycket kommer den att påverka min möjlighet att få lån?
3. Vilka lån skulle jag kunna söka - endast de som använder creditsafe?

Tacksam för alla tips jag kan få.

Idag ser det ut så här gällande taxerad inkomst:
2021 408 900 kr
2020 474 000 kr

Men i år 2022 blir det 523 000 kr. Har deklarerat och får tillbaka på skatten i början av juni.

Nu i april:
UC: riskprognos 25,5%
Creditsafe: hög kreditvärdighet
Bisnode: Beräknad kreditrisk 1 (avrådes)

Frågor:
1. När syns min förbättrade inkomst?
2. Hur mycket kommer den att påverka min möjlighet att få lån?
3. Vilka lån skulle jag kunna söka - endast de som använder creditsafe?

Tacksam för alla tips jag kan få.
Du svarar på din egen fråga, det syns i juni när din inkomst har fastställts av Skatteverket. Utan övrig information är det omöjligt att svara på hur din prognos kommer att förändras. Har du anmärkningar?

Tycker att din riskprognos är väldigt hög med tanke på inkomsten. Har du många krediter?

1. Om du gjort ändringar, vilket du indirekt bekräftar, så ska det synas i juni samband med slutskattebeskedet. Jag som inte gjorde ändringar fick uppdaterad inkomst första veckan i april (ett par dagar innan utbetalning). Det står hos Uc att nästa uppdatering sker i juni.
2. Det beror på. Vad har du i underskott under dessa år. Många faktorer som spelar in för att korrekt kunna besvara om du får BÄTTRE betyg. Jag ökade lönen men likaså underskottet kraftigt, har inte sett en förbättring utan har samma betyg som innan Uc fick 2022 års inkomst.
3. min erfarenhet av lånen som går att söka via Creditsafe är att dessa knappt går att betrakta som samlingslån då dessa har betydligt högre ränta, MÖGLIGEN för släcka temporära bränder om en bättre lösning finns inom nära räckhåll.

Du svarar på din egen fråga, det syns i juni när din inkomst har fastställts av Skatteverket. Utan övrig information är det omöjligt att svara på hur din prognos kommer att förändras. Har du anmärkningar?

Tycker att din riskprognos är väldigt hög med tanke på inkomsten. Har du många krediter?
Ja många krediter och en ”missbrukning av kredit”. Inte kronofogden.

Ja många krediter och en ”missbrukning av kredit”. Inte kronofogden.
Okej hur mycket har du utnyttjat procentuellt? Jag tror tyvärr inte inkomstförändringen kommer göra så stor skillnad. Tror snarare att du bör satsa på att minska krediterna och vänta ut anmärkningen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp