Hur mycket påverkar blancolån chans att få bolån?

Hej! Hur mycket påverkar ens blancolån chansen att få bolån? Förstår det kan bli svårt om man har 500 000 i blancolån och ifall man har dålig kreditvärdighet. Men vad tror ni om man har ca 500 000 i skulder fördelat på 2 privatlån med en inkomst på 420 000 per år och rätt okej kreditvärdighet (3,5). Samt en partner som tjänar 300 000 per år som inte har några lån eller krediter samt ett riktigt bra kreditvärdighet? Ställer det till allt för mycket med mina blancolån ifall jag ändå har bra kreditvärdighet eller borde det vara lungt? Mvh

Allt handlar om hur bra kund banken bedömer dig att vara och vilken inkomst du har. Du kan få bolån med 1.000.000 i blanco om du kan uppvisa att objektet du köper är ett bra objekt och om du är en lönsam kund för banken i övrigt. Det kommer dock förutsätta att banken du tar bolånet hos är villiga att ta över din Blancobelåning.

Allt handlar om hur bra kund banken bedömer dig att vara och vilken inkomst du har. Du kan få bolån med 1.000.000 i blanco om du kan uppvisa att objektet du köper är ett bra objekt och om du är en lönsam kund för banken i övrigt. Det kommer dock förutsätta att banken du tar bolånet hos är villiga att ta över din Blancobelåning.
Mm okej men det låter ju ändå rätt bra, förhoppningsvis har jag snart 350 000 av mina 550 000 i Blanco hos Nordea i ett medlemslån till 5 i ränta som jag sökt. Tror du det e större chans få bolån hos dom om man redan har Blanco där som man betalar k tid varje månad? Om ett tag kanske försöka utöka och få alla blancoskulder där. Betala allt det i tid samt inte nya förfrågningar så kanske dom tror på mig även fast jag har blancolån?

Har du testat bankernas lånekalkyler?
Yes där ser det bra ut på tex Nordea men vet ej hur tillförlitliga dom är? Vet du? Tänker att man kan ju knappa in 500 000 i blancolån men lär ju va skillnad beroende om du har 1 i kreditbetyg eller 4 eller 10 osv osv..

Försök hamna under 500.000kr de flesta bankerna har det som krav för att det inte ska bli automatiskt avslag.

Banken kommer förmodligen fråga vad den femhundringen gått till. Vad har den gått till? Vad är er kontantinsats? Det lär ju inte bli någon dunderränta heller, om Ni nu skulle bli beviljade.

H

Hur vet du det? Har du sökt hos alla? SBAB är väl den enda bank som har automatiskt avslag?

Nej har inte sökt hos alla och därför skrev jag ”de flesta” och inte alla banker? För ca ett år sen sökte jag hos SEB,Länsförsäkringar,DB,Swedbank och fick samma svar om att man får automatiskt avslag online om man har blanco över 500k. I mitt fall hjälpte inte ens ett personligt möte.

3,5 är inte rätt okej och det där är mycket blanco. Nordax/Bluestep

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp