Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket minskar skulden vid löneutmätning?

Men äter inte räntorna upp typ "allas" löneutmätning?

Ju fler mål och ju högre dröjsmålsränta det är i målen ju mindre kommer skulden minska.

Vissa aktörer har en anna krediteringsordning som innebär att kapital betalas först vilket innebär att skuldena minskar fortare. Kommer på handelsbanken och f-kassan spontan som gör så.

Nej det är att överdriva

Det beror väl på vad skulderna är till, men här på forumet verkar folk har 3-500.000 hos KFM där 90% är till inkasso av diverse slag och om man betalar några tusenlappar i månaden på det kan jag inte ser hur skulden ska minska.

Det beror väl på vad skulderna är till, men här på forumet verkar folk har 3-500.000 hos KFM där 90% är till inkasso av diverse slag och om man betalar några tusenlappar i månaden på det kan jag inte ser hur skulden ska minska.

Det håller jag med om.
Men det skiljer rejält på den genomsnittligen forumskribenten och genomsnittsgäldenären.
Det är ganska mycket mindre skatteskulder, tvlicenser, trafikförsäkringsförening och sånt, alla dom är med ganska milda räntor (skattekontot har någon liten ränta, nästan noll. tvlicens har ingen ränta, TFF har 8%

Helvete vad mycket dom drar för er. Jag har en bruttolön på 27-28k och sedan OB på 7-8k. Fyllde bara i min bruttolön (27k) när löneutmätning skulle startas. Övriga kostnader hyra 6789 kr och bensinkostnade 4000 kr. Kfm drar för mig 3600 kr i mån. Jag har 820k hos kfm.

Helvete vad mycket dom drar för er. Jag har en bruttolön på 27-28k och sedan OB på 7-8k. Fyllde bara i min bruttolön (27k) när löneutmätning skulle startas. Övriga kostnader hyra 6789 kr och bensinkostnade 4000 kr. Kfm drar för mig 3600 kr i mån. Jag har 820k hos kfm.
Tanken är väl att man ska leva på existensminimum. Och sen lär det väl inte gynna dig vid en eventuell skuldsanering om du inte gjort allt för att minska dina skulder genom att inte rapportera in ob.

Vill du inte bli skuldfri? Tänker att en så stor skuld knappt minskar med din löneutmätning?

Min skuld hos kronofogden kostar ca 6000 kr mån och den ligger på 390k ... minskar med 8400 kr månad .. så visst minskar skulderna där med :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp