Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket minskar skulden vid löneutmätning?

Jag jobbar som lagermedarbetare hos en utav de större matgrossisterna i vårt avlånga land och arbetar bara eftermiddag. Får ut 27-29k netto med OB. Min fru utbildar sig till förskollärare och är färdig i januari 2022. Hon lär väl hamna på en 31-32k brutto och 23-24k netto i mån.
Det var ju lite skillnad mot 50 tusen + netto för var och en som jag läste det först.
Vad är det för fel med att köpa hus när man är 50? Ska jag göra när skuldsaneringen är över och då är jag 52, eller nästan 53.

Det var ju lite skillnad mot 50 tusen + netto för var och en som jag läste det först.
Vad är det för fel med att köpa hus när man är 50? Ska jag göra när skuldsaneringen är över och då är jag 52, eller nästan 53.

Vi hamnar runt 50 tusen netto när hon också är i arbete. Då lär skulderna försvinna lite snabbare. Sedan ska man försöka spara ihop till 500-600k till kontantinsats för hus och få sjysta kreditbetyg när man ska till banken.

Vi hamnar runt 50 tusen netto när hon också är i arbete. Då lär skulderna försvinna lite snabbare. Sedan ska man försöka spara ihop till 500-600k till kontantinsats för hus och få sjysta kreditbetyg när man ska till banken.
Jag tänkte genväga lite till kontantinsatsen, och kreditbetyget ska vara rent enligt de som redan är klara med sin skuldsanering.

Men om dom nu drar så lite på din utmätning och i te vet om din o.b kan du inte börja spara dom pengarna nu då till en framtida kontantinsats? Eller se till att du får en korrekt löneutmätning för att bli av med skulderna snabbare. Istället för att ”slösa” bort tiden tills din fru är i arbete? :rolleyes:

Jag har precis fyllt 53 när min skuldsanering kommer att vara klar och min plan är också ett litet hus. - :)

Jag förstår att ditt ob är ett skönt tillskott under löneutmätningen men du hade blivit snabbare klar med dina skulder om du uppgett ob. Dina räntor tickar på och skulden ökar med räntorna. Långsiktigt inte det smartaste valet.

Jag förstår att ditt ob är ett skönt tillskott under löneutmätningen men du hade blivit snabbare klar med dina skulder om du uppgett ob. Dina räntor tickar på och skulden ökar med räntorna. Långsiktigt inte det smartaste valet.

Konstigt att inte arbetsgivaren uppgav OB tillägget när dom tillfrågades?

När ja skulle uppge min inkomst och utgifter inför min utmätning, så hade jag ingen tanke på att ta upp min löneförmån gällande mitt Rikskort, men det gjorde min arbetsgivare och ja fick avdrag på mitt förbehållsbelopp pga det...

Det fick jag dock inte när jag fick skuldsanering :)

När ja skulle uppge min inkomst och utgifter inför min utmätning, så hade jag ingen tanke på att ta upp min löneförmån gällande mitt Rikskort, men det gjorde min arbetsgivare och ja fick avdrag på mitt förbehållsbelopp pga det...

Jag själv hade inte maxbeslut, det drogs en fast summa varje månad. O.b varierar ju om det är storhelg och liknande och jag fick då behålla mer. Vet dock inte vad min arbetsgivare uppgav, kommer för den delen inte heller ihåg vad jag angav. :eek:

Arbetsgivaren som missat att uppge OB ! Sen har även inte kronofogden kollat hans lön hos Skatteverket . Verkar som kronofogden går helt på arbetsgivaren idag .

Jag har löneutmätning och dom drar 13500 från min lön. Skulden var från början strax över 300.000 och jag har en bit kvar. Den minskar och det är kämpigt. Jag jobbar röven av mig och pyntar in allt jag kan. Så det går, har ca 20 olika skulder just nu.
Hur har det gått? Har 250 000kr o de drar 14000kr/ mån. KFM säger att jag ska vara skuldfri inom 2 år. D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp