Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket kan man låna?

Hej! Hoppas kunna bli något klokare här.

Har idag en riktigt kass kreditvärdighet, 39,3 i score på UC. Inga anmärkningar, men många förfrågningar och ingen deklarerad inkomst senaste året då jag drivit eget.

Har jobbat sedan Augusti i år och kommer deklarera 250 000kr i år som borde synas på min UC i April.

Om jag då har 10 förfrågningar som är minst 4 månader gamla, en liten kredit på
10 000kr och inga anmärkningar, är det möjligt att låna cirka 500 000kr i Maj? Någon som haft liknande omständigheter?

Tacksam för svar.

Senast ändrad:
Hej! Hoppas kunna bli något klokare här.

Har idag en riktigt kass kreditvärdighet, 39,3 i score på UC. Inga anmärkningar, men många förfrågningar och ingen deklarerad inkomst senaste året då jag drivit eget.

Har jobbat sedan Augusti i år och kommer deklarera 250 000kr i år som borde synas på min UC i April.

Om jag då har 10 förfrågningar som är minst 4 månader gamla, en liten kredit på
10 000kr och inga anmärkningar, är det möjligt att låna cirka 500 000kr? Någon som haft liknande omständigheter?

Tacksam för svar.
Det hoppas jag inte, kanske med ett borgensåtagande

Det hoppas jag inte, kanske med ett borgensåtagande
För att? Har en årsinkomst på strax över 500k, dock 250k deklarerat då jag jobbar i cirka 6 månader 2022.
Lån på 2 gånger sin deklarerade årsinkomst brukar väl vara möjligt?
Inga anmärkningar eller stora krediter.

För att? Har en årsinkomst på strax över 500k, dock 250k deklarerat då jag jobbar i cirka 6 månader 2022.
Lån på 2 gånger sin deklarerade årsinkomst brukar väl vara möjligt?
Inga anmärkningar eller stora krediter.
För många ff och ingen inkomst förra året samt för högt uc-betyg

För många ff och ingen inkomst förra året samt för högt uc-betyg
Inser att jag behöver omformulera.
Jag kommer alltså söka lånet i April, när jag deklarerat cirka 250 000kr som syns på min UC. Då kommer mitt betyg bli betydligt bättre, och förfrågningar kommer vara cirka 6 månader gamla.

då borde väl ett lån på 300-500k inte vara omöjligt?

Inser att jag behöver omformulera.
Jag kommer alltså söka lånet i April, när jag deklarerat cirka 250 000kr som syns på min UC. Då kommer mitt betyg bli betydligt bättre, och förfrågningar kommer vara cirka 6 månader gamla.

då borde väl ett lån på 300-500k inte vara omöjligt?
350 tror jag absolut men håll koll på betyget innan och räntan är ganska hög nu men måste man låna så måste man :)

Du kommer utan problem kunna låna den summan. Då du på 5 månader tjänar 250 000 så blir det ju 600 000 på helåret. Du kan låna en dryg miljon utan problem.

Du kommer utan problem kunna låna den summan. Då du på 5 månader tjänar 250 000 så blir det ju 600 000 på helåret. Du kan låna en dryg miljon utan problem.
Okej, skönt att höra. Om jag har 39.3 i betyg idag, borde den väl bli betydligt bättre när jag deklarerar en inkomst på 250k? Vad kan jag få för betyg då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp